Hoe kun je je auto het beste laten verzekeren bij een rond reis door het Midden-Oosten?

Ik ga dit voorjaar met een auto door Turkije, Iran, S-A, Jordanie, Syrie en Libanon. Moet ik een peperdure verzekering vanuit Nederland afsluiten of kan ik beter gewoon aan de grens korte termijn verzekeringen afsluiten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij mag je in een deel van deze landen niet eens met een eigen auto rondrijden. Als je daar een rondrit wilt maken moet je gebruik maken van een locale chauffeur in een locale auto.

Antwoorden (1)

Ik kan je helaas geen kant en klaar antwoord geven op deze vraag. Heb je je al laten voorlichten door verzekeraars die op dit gebied zijn gespecialiseerd?
Verder hangt het denk ik vooral af van de waarde van je auto en hoeveel risico je bereid bent te nemen.

Een vriend van me is met de auto van Peking naar Nederland gereden en is o.a. ook door het M.O gekomen.
Hij heeft zich uiteindelijk niet laten verzekeren om de volgende redenen:
- De auto zelf was niet erg veel waard
- Verzekeren was echt afgrijselijk duur
- Als je auto midden in de woestijn panne heeft of wordt gestolen, kan de ANWB of andere verzekeraar op dat moment verschrikkelijk weinig voor je betekenen (Als je uberhaupt al bereik hebt met je GSM)