Trouwen in Vegas

Hoelang kan ik wachten totdat ik in Nederland aangeef dat ik getrouwd ben in Vegas. Is het verplicht dat ik dit direct aangeef?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Je hoeft het niet te registreren, maar als je het huwelijk niet in het Huwelijksregister in Den Haag laat opnemen, zal je voor eventuele kopieën van de akte of echtscheiding altijd naar Vegas terug moeten.
Er staat me wel iets bij dat een huwelijk in
Vegas niet automatisch rechtsgeldig is in NL. Dus als je dat wilt, lijkt me registratie wel handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwen in Vegas is indd niet geldig in Nederland dan zul je dus toch alsnog naar het gemeentehuis moeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is incorrect.
Zie even bijgaande link, daarin staat onder meer:

"Registratie van het huwelijk in de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA) is verplicht als u in Nederland woont."

Toegevoegd na 21 minuten:
Tweede link geeft ook aan dat registratie verplicht is helaas staat er niet bij op basis van welk wetsartikel, daardoor kan ik je (nu nog) niet vertellen hoe lang je mag wachten).