Wat zijn de belangrijkste bezienswaardigheden in Egypte?

We willen binnenkort misschien naar Egypte, maar zijn daar nog niet zo in thuis. Wat zijn de belangrijkste bezienswaardigheden in Egypte?

een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Lees alvar https://www.startpagina.nl/v/vakantie/vraag/25248/zeker-moeite-waardom-gaan-egypteals/
Amadea
een jaar geleden
alvar = alvast

Antwoorden (3)

Een bezoekje aan de Pyramides, het nieuwe museum in Cairo zijn must see! Dan heb je alle oudheden in Luxor nog. Je kan dit combineren uiteraard, maar trek daar een aantal dagen voor uit. Wil je ook nog relaxen aan de Rode Zee, hou dan rekeningen met lange reistijden en in de zomer extreme hitte. Bezoeken aan deze steden zou je in het voor/najaar of winter moeten doen. Het leukste vindt ik, als je begeleiding hebt van een Ned. taliggids. Je kan een reis op maat laten maken bij onderstaande link. Via je reisbureau kan ook, maar dan zit je in grote groepen en is vaak duurder ook.
11 maanden geleden
Egypte staat bekend om zijn oude geschiedenis en heeft talloze fascinerende bezienswaardigheden. Enkele van de belangrijkste zijn:

1. De piramides van Gizeh: Dit is een van de bekendste toeristische attracties in Egypte en een van de zeven wereldwonderen. Het is een complex van piramides en andere oude monumenten, waaronder de Sfinx.

2. Luxor: Deze stad aan de oostelijke oever van de Nijl heeft vele archeologische vindplaatsen, waaronder de tempel van Karnak en de Vallei der Koningen.

3. Abu Simbel: Dit is een tempelcomplex in Nubië dat beroemd is om zijn monumentale standbeelden.

4. Alexandrië: Deze stad aan de Middellandse Zee heeft vele oude monumenten en bezienswaardigheden, waaronder de citadel van Qaitbay en de Bibliotheca Alexandrina.

5. De Rode Zee: Dit gebied is populair onder duikers en snorkelaars vanwege zijn rijke onderwaterleven en koraalriffen.
De belangrijkste bezienswaardigheden in Egypte zijn de piramides van Gizeh, de tempel van Karnak, de Vallei der Koningen, de Sfinx van Gizeh en de Abu Simbel-tempel.
9 maanden geleden