Kan je je visum voor vakantie Egypte ter plaatse regelen? Dus op het vliegveld in Hurghada?

Wij hebben een Belgische identiteitskaart. Moet je pasfotos meenemen? Gaat zoiets snel?

5 jaar geleden
12.3K

Antwoorden (2)

Nee, zo makkelijk is het nog niet, maar wel kan je het ONLINE aanvragen. Het is niet meer nodig om naar de ambassade te gaan om daar een visum aan te vragen.
Egypte introduceerde eind 2017 de mogelijkheid om een visum online aan te vragen.
---Inmiddels is het proces volledig klaar voor gebruik.---

Egypte heeft het in het leven geroepen o.a. om het voor de toeristen makkelijker te maken. Een fysiek exemplaar aanvragen hoeft niet meer, het kan nu online

Het aanvragen van een visum kan in 41 geselecteerde landen, waaronder Nederland en België. Ook de Verenigde Staten, Canada, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk doen mee. Het bezitten van een visum Egypte is voor Nederlandse en Belgische reizigers vereist om in Egypte voorbij de paspoortcontrole te komen. Reizigers ZONDER visum komen deze controle niet voorbij.
Belangrijk: ALLE reizigers moeten in het bezit zijn van een geldig visum Egypte. Ook meereizende kinderen dienen een eigen visum Egypte te hebben, zelfs als zij zijn bijgeschreven op het paspoort van de ouders.
-----Enkel met een geldig visum is het mogelijk Egypte te betreden.-----
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Meest recente info:
Koop je visum bij aankomst op het vliegveld van Hurghada niet bij de reisorganisatie maar bij de bank, en betaal daar een aantal euro's minder. Je vermijdt hiermee tevens een lange wachtrij. Ook als je zelf je vliegreis hebt geboekt hoef je in Nederland of Vlaanderen geen visum aan te vragen. Je kunt dit gewoon kopen bij aankomst in Hurghada zoals hierboven beschreven.
http://www.excursiesvanuithurghada.nl/tips-vakantie-hurghada-rode-zee-egypte-excursies-prive-excursies-vanuit-hurghada-egypte/tips-vakantie-hurghada-egypte-excursies-prive-excursies-vanuit-hurghada-egypte.html
SimonV
5 jaar geleden
Neckermann meldt ook dat je het visum in de aankomsthal bij het geldwisselloket kunt kopen. Houd rekening met lange rijen.
https://www.neckermann-vakantieservice.nl/voorbereid-op-reis/visum-egypte/ Jouw bron heeft belang bij het online verkopen van z'n visa, is dus niet geheel objectief.
jodyenboyke
5 jaar geleden
Zoals SimonV adviseert, bij de banken in de aankomsthal, je niet laten sturen naar de loketten van de reisorganisaties, want daar betaal je meer. Vlieg je met Corendon dan gaat de ballon helaas niet op, dan moet je bij hen kopen tegen hoge prijzen.
Zover ik weet is het voor Belgische toeristen niet anders, maar vraag het anders even na bij de facebookgroep: Vrienden van de Rode Zee, beheerder is net terug en komt ook uit Belgie!
LeonardN
4 jaar geleden
-min dit antwoord en de site die je quote laten je onterecht denken dat een visum regelen moet voor vertrek. https://www.anwb.nl/vakantie/egypte/informatie/reisdocumenten
Visum
Een visum is nodig.
Het visum kan verkregen worden bij aankomst in Egypte. "-----Enkel met een geldig visum is het mogelijk Egypte te betreden.-----"
Klopt, je komt het vliegveld niet uit zonder visum, maar je kan al jaar en dag OP het vliegveld je visum regelen.
Ja, je kan het visum in Hurghada nog steeds op het vliegveld regelen. Je kunt je visum bij ieder loketje kopen waar iets over ‘money’, ‘money exchange’ of ‘bank’ te lezen is (al is het maar op een A4-tje op het raam). Je krijgt een stempel in je paspoort, een pasfoto is niet nodig.
Geldigheidsduur is 30 dagen (die van een online aangevraagd visum kan langer zijn).
Sinds kort kun je online een E-visum kopen via de officiële en niet commerciële website www.visa2egypt.gov.eg. Deze nieuwe website werkt tot nu toe echter nog niet perfect: soms kun je de aanvraag wel versturen en soms krijg je een foutmelding.

België: als je korter dan 1 maand in Egypte verblijft, is een elektronische identiteitskaart met chip voldoende.
Aanvullend is bij gebruik van de Belgische identiteitskaart een pasfoto nodig voor het verkrijgen van een visum.