Welke activiteiten kan ik doen in Egypte, behalve de piramides bezoeken?

Ik denk dat iedereen weleens een piramide heeft bezocht tijdens een vakantie naar Egypte. Maar kan je daar ook iets anders doen?

een jaar geleden
1.5K
tinus1969
een jaar geleden
Wat vind je LEUK om te doen? Mss moet je eerst bedenken wat je wil doen en daar een vakantie bij zoeken.
tinus1969
een jaar geleden
Verder bezoekt niet iedereen op vakantie naar Egypte piramides. De meeste Egypte gangers liggen aan het strand, gaan duiken, en komen het resort niet af.
Thecis
een jaar geleden
Luxor
Vallei der koningen
Nijlcruise
Duiken
Etc etc

Antwoorden (6)

snorkelen, zeilen, aan het strand liggen, shoppen. Op je hotelkamer blijven en heel veel boeken lezen
een jaar geleden
een toch door de woestijn, onder begeleiding.
een jaar geleden
Er zijn veel bezienswaardigheden in Egypte, naast de piramides. Zoals het Nationaal Museum in Caïro, het klooster van St. Catharina op de berg Mozes en de vakantieoorden langs de Rode Zee.
Daarnaast staan de vakantieoorden langs de Rode Zee ook bekend om hun prachtige onderwaterwereld en koraalriffen.
Als je geïnteresseerd bent in de geschiedenis van Egypte, dan is de Vallei der Koningen een aanrader. Hier vind je meer dan 60 tombes. Beroemde farao’s zoals Hatsjepsoet, Toetanchamon en diverse Ramses farao’s zijn hier begraven.
Egypte telt verschillende prachtige woestijnen en oases. Enkele van de bekendste zijn de Witte Woestijn en de Zwarte woestijn. Als je de kans hebt om een van de vele woestijnen in Egypte te bezoeken, moet je die kans zeker grijpen.
een jaar geleden
!

Er zijn veel activiteiten die je kunt doen in Egypte naast het bezoeken van de piramides. Hier zijn enkele suggesties:

Bezoek de tempels van Luxor en Karnak - Deze oude tempels zijn enkele van de grootste en meest indrukwekkende tempels van het oude Egypte.

Ga snorkelen of duiken in de Rode Zee - Egypte heeft enkele van de mooiste koraalriffen ter wereld en is een populaire bestemming voor duikers en snorkelaars.

Maak een Nijlcruise - Een Nijlcruise is een geweldige manier om de geschiedenis van Egypte te verkennen terwijl je ontspannen vaart over de Nijl.

Bezoek de oude stad van Aswan - Aswan is een prachtige stad met veel oude tempels en monumenten.

Ontdek de woestijn - Ga op een woestijnsafari en ontdek de schoonheid van de Egyptische woestijn.

Proef de lokale keuken - De Egyptische keuken is heerlijk en gevarieerd. Probeer enkele lokale gerechten zoals falafel, koshari, en ful medames.

Bezoek het Egyptisch Museum in Caïro - Dit museum herbergt de grootste

Error in body stream
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
Wat doet een 'Error in body stream' in een museum?
Naast de indrukwekkende oude geschiedenis biedt Egypte ook een breed scala aan activiteiten voor bezoekers. Een van de meest populaire activiteiten is duiken en snorkelen in de Rode Zee, die bekend staat om zijn overvloedige zeeleven en koraalriffen. Een andere manier om de woestijn te verkennen is per kameel of quad op een woestijnsafari, waarbij je kunt genieten van de prachtige zonsondergangen en de uitgestrekte woestijnlandschappen. Voor degenen die van een meer ontspannen tempo houden, is een Nijlcruise een geweldige optie om te genieten van de prachtige uitzichten langs de oevers van de rivier. Als je geïnteresseerd bent in de lokale cultuur, dan is het bezoeken van lokale markten en souks een must. Hier kun je traditionele souvenirs en kruiden kopen en de rijke cultuur van Egypte ervaren. Tenslotte bieden de witte zandstranden van de Rode Zee en de Middellandse Zee de ideale plek om te ontspannen en te genieten van de warme Egyptische zon. Of je nu op zoek bent naar avontuur of ontspanning, Egypte heeft voor ieder wat wils.

https://www.prijsvrij.nl/vakanties/egypte/actieve-vakantie-egypte
Egypte biedt veel meer dan alleen piramides. Er zijn veel activiteiten die je kunt doen, zoals het bezoeken van de tempels van Luxor, het bezoeken van de Nijlvallei, het bezoeken van de oase Siwa, het bezoeken van de Rode Zee, het bezoeken van de oude stad Cairo, het bezoeken van de oude stad Alexandria, het bezoeken van de oude stad Aswan, het bezoeken van de oude stad Gizeh, het bezoeken van de oude stad Suez en het bezoeken van de oude stad Fayoum.
9 maanden geleden