Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wordt een klein stuk bagage (kleine tas aan boord) gewogen en gemeten?

Wordt een klein stuk bagage dat mee mag aan boord (kleine tas die onder stoel past) gewogen en gemeten op de airport? Mijn tas is een paar centimeter groter. De vorige keer van eindhoven naar London werd er niks van gezegd.

8 maanden geleden
1.3K
tinus1969
8 maanden geleden
Dat hangt sterk van de luchtvaartmaatschappij af, en een beetje van hoe druk het is.
Utrecht
8 maanden geleden
Zoals tinus1969 al zegt: dat hangt grotendeels van de maatschappij af. Zeker de low-cost carriers (met Ryanair voorop) kunnen hier nog wel eens strickt in zijn omdat het een wezenlijk deel is van hun verdienmodel. Ik heb bij Ryanair (op Eindhoven) wel eens een medewerker met zo'n frame de rij zien langslopen en alle rolkoffers controleren.
Anna1997
8 maanden geleden
Ja het is alleen geen rolkoffer, maar een item dat onder de de stoel past
tinus1969
8 maanden geleden
Maakt niet uit, soms wordt ook hier streng op gecontroleerd op de maat.
Anna1997
8 maanden geleden
Wat bedoel je met vervormen? Ik zag bij de regels staan dat ze als je handbagage te groot vonden ze je hij de gate kunnen weigeren. Had hem gewoon op mijn rug zitten en niks gebeurd vorige keer. Nu ga ik naar madrid. Geen idee of ze daar strenger zijn

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee niet in mijn ervaring
(Lees meer...)
8 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding