Is het in december warm in Kaapverdië?

Hoi,
ik ben van plan om in december naar Kaapverdië te gaan, is het daar dan warm?.
En wat zijn de warmste maanden in Kaapverdië?
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
25.5K
TurfGraver
4 jaar geleden
Iets minder warm dan in augustus, september en oktober.
https://www.klimaatinfo.nl/kaapverdie/
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.klimaatinfo.nl/kaapverdie/

Antwoorden (2)

Het klimaat van Kaapverdië is een steppeklimaat. De eilanden Sal, Maio en Boa Vista neigen naar een woestijnklimaat, maar de gemiddelde jaarlijkse neerslag ligt hiervoor net iets te hoog. In praktijk zal het echter maar zelden regen op deze eilanden. Gemiddeld ongeveer 4 tot 5 maal per jaar.

Het steppeklimaat dat in Kaapverdië heerst zorgt ervoor dat de temperatuur het gehele jaar gemiddeld tussen de twintig en de dertig graden Celsius schommelt. Alleen in de eerste maanden van het jaar heb je kans dat in de nacht de temperatuur iets onder de twintig graden Celsius kan uitkomen. In de wintermaanden is de temperatuur van de Atlantische Oceaan rond de 23 à 24 graden Celsius, wat het water uitstekend geschikt maakt om in te zwemmen.

De zomermaanden zijn eigenlijk de beste maanden om naar het land op vakantie te gaan. De maanden augustus en september zijn gemiddeld genomen de warmste van het jaar. Qua klimaat zou je kunnen zeggen dat de wintermaanden de slechtste periode zijn om de eilanden te bezoeken aangezien de gemiddelde dagtemperatuur er dan het laagst is. Maar met een gemiddelde van boven de 25 graden Celsius mag het bepaald geen onaangenaam of slecht klimaat noemen.

In december ligt de temperatuur er tussen de 20 en de 26 graden Celsius.
4 jaar geleden
De wintermaanden zijn uiterst geschikt als winterzon bestemming met dagtemperaturen rond de 25 graden. Het weer in Kaapverdië in december is uitstekend. Het is gemiddeld 27 graden met wel 8 zonuren op een dag. De watertemperatuur is ook aangenaam met een gemiddelde temperatuur van 25 graden. Voor de zon kan je in december op alle eilanden goed terecht. Ook valt er in augustus en september incidenteel wat regen, waardoor het in december ook nog eens mooi groen is op eilanden zoals Santo Antão en Santiago.