Stel je wil een poosje (2 tot 10 dagen) alleen zijn, waar kun je dan heen?

En dan niet bij vrienden slapen maar echt ergens even alleen zijn, met zo min mogelijk kosten. Kamperen in een tent ook buiten gesloten. Dit in Nederland omgeving Overijssel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.stilteverblijven.nl

Het beste antwoord

Wat dacht van je van 10 daagse retraite. Je hoeft er in principe niet voor te betalen, maar donaties worden natuurlijk gewaardeerd.
Je bent wel met andere mensen, maar er word NIET gesproken en absoluut geen contact gemaakt. Je bent dus eigenlijk helemaal alleen.
Het makkelijke is wel dat je eten en slaapplek verzorgt worden.

Het gaat om de pure meditatie leer van de Boeddha genaamd Vipassana. Er zijn overal ter wereld vestigingen van te vinden, ook in Nederland.

check. www.dhamma.org voor meer informatie. Ik heb het ook eens gedaan, echt aan te raden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kost inderdaad helemaal niets, helaas in nederland maar eens per jaar gegeven, in juli.
In retraite gaan wordt over het algemeen goudgeld voor gevraagd, 500 euro voor een paar dagen en dan ben je nog niet alleen, is heel veel geld.
Waar het hier over gaat, dhamma, wordt je gelijk geleerd hoe je moet mediteren op zo'n manier dat je vanaf een afstand naar jezelf kunt kijken. 9 dagen mag er hooguit gedurende twee uren vragen gesteld worden aan je leraar, maar tegen niemand anders. Elke vorm van contact is verboden. Je gaat om 4 uur s'morgens op en mediteert, deels in de zaal met de anderen, deels op je kamer, bij elkaar tien uur per dag. Maaltijden en verblijf zijn gratis. De maaltijden zijn trouwens vegetarisch. De tiende dag mag er wat meer contact gemaakt worden en word je voorbereid op je terugkeer in de maatschappij. De 11de dag is de dag van vertrek.

Andere antwoorden (8)

probeer eens n retraite in een klooster, maakt niet uit of je wel of geen religieuze ideeën hebt. Ik weet niet welke kloosters de gelegenheid bieden, maar er zijn er wel
Google is ook hier je vriend.
een hotelletje boeken kan ook natuurlijk

Toegevoegd na 30 minuten:
Heb even jouw profiel bekeken, denk dat je je daar wel thuis zult voelen, ik denk dat in Zundert en Achelse kluis wel gelegenheid is, hoewel dat wel wat verder van jouw woonplaats is, maar ik ben meer bekend in mn eigen streek
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Ha, je was me net 24 seconden voor! Plusje voor jou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En mij ook. Mijn mobieltje ging tijdens het intypen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe gaat dat in zijn werk? klinkt wel interessant
Kimath
13 jaar geleden
zoiets dacht ik ook aan, plusje.
anneliez
13 jaar geleden
soms ben ik snel ;) dank voor de +jes
Er zijn diverse kloosters die retraites aanbieden. Sommige daarvan bieden (eisen) zelfs grotendeels stilte.

De meeste kloosters laten je verder je eigen gang gaan, je hoeft niet mee te doen aan het kloosterleven. Het enige dat ze van je verlangen, is dat je het kloosterleven respecteert, en dat je niets en niemand verstoort of lastigvalt.

Zoek eens op klooster en/of retraite, dan vind je vast iets dat aan je wensen voldoet.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit trekt me wel
Rust zoeken in een klooster?

http://www.kloosterzwolle.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thnx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is wel eens op tv geweest, dat bekende NL-ers een weekje of zo daar absoluut in rust doorbrachten. Tijd voor nadenken, onthaasten, overpeinzen, weg van alle stress en verplichtingen. Lijkt me een hele bijzondere ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En heel sober alles. Kale kamer met bed en stoel. Vroeg op voor de diensten. Vroeg naar bed. Geen luxe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is mogelijk. Er werd een programma over gemaakt.
Hier zijn dagen mogelijk en ik denk dat verlenging zeker een optie kan zijn.
Als je met google kijkt op retraite in Overijssel, dan zijn er nog wel meer mogelijkheden. http://www.hetruifje.nl/index.php/home/arrangement.
Of je kunt een Bed & Breakfast zoeken ergens. Is niet al te duur, heb je vaak een eigen kamer en kun je op je gemakje een voor jou onbekende stad bezoeken of een natuurgebied oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Stay Okay hotel. Vroeger noemde je dat een jeugdherberg, maar je hoeft niet jong te zijn om er te mogen logeren en ze hebben tegenwoordig ook privé- kamers in plaats van slaapzalen. Het is niet duur en er zijn 29 vestigingen in Nederland.

Verder bestaan er trekkershutten op sommige campings. dat zijn mini-blokhutjes.Elke Trekkershut beschikt over een tafel, stoelen, vier bedden en een eenvoudige kookmogelijkheid.

Het grote voordeel van de Trekkershut is dat je geen tent, slaapmatjes of een kooktoestel meer hoeft mee te zeulen. Voor een slaapzak en een kussensloop moet je wel zelf zorgen.

In sommige hutten is verwarming aanwezig, zodat je het ook in het voor- en naseizoen warm hebt. Je maakt gebruik van de sanitaire voorzieningen van het terrein waarop de hut zich bevindt. De laatste jaren zien we naast de standaardhut ook de Trekkershut Plus en de Trekkershut Comfort verschijnen. Dit type Trekkershut biedt meer luxe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek een leuke host in Nederland op www.couchsurfing.org.
Zelf heb ik ook een profiel onder de naam Black Blossom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn ook verpleeg/rust/bejaarden huizen van humanitas, waar je een kamertje kunt huren, dat is niet heel erg duur. Je zou even moeten zoeken op humanitas in overijssel! En oudere mensen zullen je niet zo snel overlast bezorgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Lettele heb je een hele fijne B&B, Klein Koerkamp. Het is een melkveebedrijf waar je je snel thuis zal voelen maar waar je ook je privacy hebt. Er is een grote woonkamer en boven een klein keukentje met magnetron, koelkast en koffietapparaat. Verder kun je er goed wandelen in de Oostermaat en ook Deventer ligt op slechts 7 km.
Een aanrader!