Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wij landen op New york newark en moeten naar hotel pennsylvania. Is dat goed te doen met de metro?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
870
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gaat er misschien een shuttle? vraag eens bij een reisbureau

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Niet echt, (+/- 90minuten)

Newark ligt aan de verkeerde kant van de Hudson, ik zou naar een alternatief, b.v trien of bus zoeken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Newark mag dan aan de andere kant van de Hudson liggen; je moet toch naar je hotel toe.
Vanwege de afstand kan het best 90 minuten duren om er met de metro te komen, maar ik vermoed dat het met de bus of trein niet veel sneller zal gaan.
Voordeel van m.n. de bus is dat je meteen de stad kan proeven, nadeel is dat het vermoedelijk de meest tijdrovende manier is.
Het metrostelsel van NY is superuitgebreid met +-450 stations. De zijn snel, goedkoop en veilig. Tip: koop een dag- of weekkaart.
Van en naar de vliegvelden is het openbaar vervoer overigens goed geregeld. Taxi is ook het overwegen waard. Stuk goedkoper dan hier, overal te vinden, veilig en natuurlijk superNewYorks. Met een beejte geluk vertelt de chauffeur (lees: gids) je vanalles over "zijn" stad.

Overigens kunnen ze je op het vliegveld uitstekend advies geven over welk vervoer je het best kan nemen.

Have fun!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens op de website van Amtrak. Volgens mij is dit prima te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding