Waar vind ik een voorbeeld van een reisverklaring voor minderjarige kinderen?

Binnenkort ga ik met twee collega's en twee minderjarige kinderen naar het buitenland voor een project, uiteraard met toestemming van de ouders. Het gaat om kinderen van 14 jaar.
Nu vertelde het reisbureau dat ik dan een "reisverklaring minderjarige kinderen" moet opstellen en laten ondertekenen door de ouders. Vind ik ook een logisch verhaal.
Maar voordat ik alles zelf ga opstellen: weet iemand of dergelijke formulieren standaard bestaan en zo ja waar ik ze kan krijgen?
Ik krijg van de gemeente en de douane geen reactie, dus ik hoop dat iemand hier een goeie tip heeft.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Antwoorden (1)

Dit haal ik uit de algemene voorwaarden van
http://www.cruisewinkel.nl/algemene-voorwaarden

Kinderen die met één ouder of met andere personen dan de gezaghebbende (bijvoorbeeld grootouders, familie, kennis of gescheiden ouders) naar het buitenland reizen, dienen een reisverklaring van de persoon te hebben welke het gezag uitoefent. In deze (Engelstalige) verklaring geeft de gezaguitoefenende toestemming aan het kind om in gezelschap van een ander naar het buitenland te reizen. Onder het buitenland vallen ook cruiseschepen. Een notaris of de afdeling burgerzaken van uw gemeente kan behulpzaam zijn door het legaliseren van de handtekeningen op een reisverklaring voor minderjarige.

Ik denk dus dat je bij een notaris zou kunnen informeren.
En anders toch maar eens bellen met de afdeling Burgerzaken van de Gemeente, in de hoop dat je daar op den duur iemand treft die er wel ooit van gehoord heeft....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de tip