Wanneer zakken reisbureau's met hun prijzen?

Is er een bepaalde tijd, bijv. een maand voor een vliegreis, dat men de prijs tijdelijk laat zakken? Soms hoor je ook dat ze net van te voren hoger worden omdat het de laatste zitplaatsen in het vliegtuig zijn. Wie weet hoe het zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K

Het beste antwoord

Het hangt er grotendeels vanaf of het een zg "vakantievlucht" is of niet en of reisbureau's zelf al vluchten hebben ingekocht.

Wanneer een chartervlucht naar Kreta kort voor vertrek nog niet is uitverkocht, gooit de prijzen omlaag. Dit is o.a afhankelijk van het seizoen en bestemming

Wanneer je bijv tickets naar Londen wilt kopen, zijn de laatste stoelen de duurste.

Tot slot geld voor elke vlucht: de goedkopere plaatsen in het vliegtuig vaak als eerste uitverkocht en de duurdere 1e klas of business class stoelen zijn meestal als laatste over en dus duurder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vliegreizen worden over het algemeen alleen maar duurder hoe dichter je bij de vertrekdatum zit, tenzij je een last-minute kunt krijgen omdat er b.v. mensen geannuleerd hebben. Dan moet je vandaag beslissen of je overmorgen wil vertrekken, of nog korter. Dat kan goed werken, als je per direct je boeltje kunt pakken en vertrekken, en hooguit met z'n tweetjes bent.
Als je goedkoop wil vliegen en van tevoren weet waar je naar toe wil en wanneer, kun je dus het beste een aantal maanden van tevoren al boeken, of met een prijsvechter vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een bestemming hebt waar niet veel animo voor is dan willen de prijzen weleens gaan zakken .
En die reclame begint dan ongeveer een maand voor het vertrek .
Maar de prijzen worden hoger voor belangrijke dagen zoals feestdagen .
Je moet geregeld de sitès in de gaten houden omdat je dan kan zien hoe het verloop is van de aanbiedingen is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat het in juni goedkoop is om te reizen ook kan het veel geld uitsparen om te boeken bv via Duitsland of België.
Als het in Nederland bv herfstvakantie is is dat in Belgie niet het geval dat heeft ons eens een voordeel opgeleverd van 1200 Euro voor een reis naar Egypte.