Wat kan er gebeuren als je met een oorontsteking het vliegtuig instapt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
35K

Antwoorden (10)

Je zou je enkel kunnen verstuiken bij het instappen!

Maar even serieus, dit zijn vragen die je naar mijn mening aan je huisarts moet vragen. Die kan beoordelen hoe erg jouw oorontsteking is en dat is de persoon voor medisch advies. Morgen even bellen en je weet het.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zover ik het weet is het niet zo verstandig om met een ooronsteking een vliegtuig in te stappen omdat de druk dan net te veel wordt en dat kan heel erg pijnlijk zijn..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige wat er kan gebeuren is dat door de druk je erg veel pijn krijgt maar de ontsteking wordt er echt niet erger door ofzo het doet alleen even pijn bij het stijgen en dalen.
En anders zou ik idd even je docter bellen en informeren wat je het beste kunt doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is kans dat er door de grote druk een scheurtje komt in je trommelvlies, dus je kunt maar beter niet zomaar het vliegtuig ingaan. Als je oorontsteking in de gehoorgang zit hoeft het geen probleem te zijn, maar als er vocht of een ontsteking achter het trommelvlies zit dan zul je de vlucht moeten uitstellen. Dus laat je huisarts erover oordelen!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een collega vertelde laatst dat een nichtje van haar op 2 jarige leeftijd doof is geworden aan 1 oor doordat ze met haar waren gaan vliegen terwijl ze een ernstige oorontsteking had. Ik zou dus langs mn huisarts gaan en de ernst laten bepalen. Ga je vliegen neem kauwgom en zet bij het landen plastic bekertjes op je oren ivm de druk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha, ik weet dat de reactie van Puur een hele goede is, die van de bekertjes... Maar ik moet er toch wel even om lachen! Zie t al voor me... Alle passagiers in een vliegtuig met bekertjes over hun oren :-D
Je zal erg veel pijn hebben, en deze actie kan schade veroorzaken aan je oor. Als de druk niet goed verdeeld word in je oor en de druk buiten je lichaam door de buis van Eustachius gaat dit zeer pijnlijk zijn en ontstekingen alleen maar 10x erger maken.

Het is onverstandig om dit te doen. Wil je meer informatie? Ga dan naar je huisarts..

Toegevoegd na 1 minuut:
Inderdaad: er kan dan een scheurtje in je trommelvlies ontstaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad het je af want je kan een kans oplopen om je trommelvliezen te late barsten maar dit hangt af van hoe erg de oorontsteking is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan of je een middenoor ontsteking hebt of een ontsteking bij het trommelvlies.
Bij een middenoorontsteking krijg je alleen pijn, maar bij het trommelvlies kan het schadelijk zijn.
Zelf mocht ik met een middenoorontsteking gewoon vliegen en duiken van mijn huisarts omdat het dan eigenlijk de huid aan de binnenkant van je oor is die ontstoken is. Anders is het echt je gehoororgaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
officieel mag je met een oorontsteking niet vliegen alleen als de dokter je goedkeuring geeft. je kunt je oren ernstig beschadigen. je kunt er zelfs doof van worden. en je zal erg veel pijn hebben in het vlliegtuig. ik zou het dus zeker niet doen en naar de huisarts voor een kuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb ooit ook al eens oorontsteking gehad en dat doet heel veel pijn aan de oren als je opstijgt of land toen had ik mijn soort schuimpjes in mijn 2 oren gestoken en dat was beter als je dat niet doet kan je doof worden!!!

Toegevoegd na 23 uur:
er kan een scheurtje in je trommelvlies komen en dat is iets dat in je oor zit je kan het voelen als je in je oor voelt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je loopt het risico dat je nooit meer helemaal van je klachten afkomt, ( zoals ik inmiddels 3 jaar geleden). Neem in ieder geval contact op met je huisarts of de specialist.