Hoe veilig is Israel op het moment voor NL toeristen?

Ik overweeg een tripje naar Israel, maar ik heb weinig kennis van de gebruiken daar. Ben ik daar als blonde chick minder veilig? En kan ik op het strand gewoon in bikini bivakkeren en drijven? Ik voel niet heel veel voor om gesluierd rond te struinen. (met uitzondering op heiligbevonden grond)
Daarnaast begreep ik dat er nog wel eens met bommen gesmeten wordt. Hoe is dat op het moment?
Ik had bedacht om eens bij een reisbureau te informeren, maar dat komt er steeds niet van.. Alvast bedankt!

Toegevoegd na 39 minuten:
en hm.. zou schuttingtaal bij de klaagmuur zwaar bestraft worden..? ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Beste blonde chick,

In nederland lopen er in verhouding meer gesluierde vrouwen dan in israel. Zelf waar palestijnen leven, zijn er ook vrouwen waarbij je haar haren kan zien...
Schuttingtaal bij de klaagmuur of andere heilige plaatsen in israel of ergens anders lijkt mij niet echt handig. Je hebt toch wel normen en waarden meegekregen tijdens je opvoeding. Heb je ook blonde hersenen?
Trust me israel is gaaf leuk en mooi en je zal je positief verbazen wat je daar ziet.

veel plezier als je gaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wel volgens mij is Israel goeie vriendjes met USA.
Dus je bent volkomen veilig, of ja zo veilig als je maar kan zijn als in ieder ander vakantieland.

Toegevoegd na 2 minuten:
We hebben het wel over toeristenplekjes en dat je dan ook alle fatsoensregels van hun opvolgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol
ga voor het hetzelfde geld lekker naar spanje of griekenland ofzo :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spanje staat ook al geplanned;)
Je bent in israel redelijk veilig maar 100pct is het er zeker niet er is een intifada aan de gang.Het veiligst is het in eilat het is er ook erg mooi.maar erg toeristies.
En je kunt je sluier gewoon thuis laten ;-)