Waar moet ik zijn in Normandie voor DDay rondreis

Mijn zoon van 12 (en ik) willen graag naar Normandie (een dag of 2 a 3) om zoveel mogelijk te zien van en over dday. Wie heeft er goede tips? Zelf hebben we al wel enkele musea gevonden (o.a. in Caen) , maar welke zijn goed en wat moeten we zeker nog meer bekijken?

Alvast dank voor jullie hulp.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

ik ben enkele jaren geleden geweest en het was indrukwekkend. aanraders zijn zoals de antwoorden hierboven vermelden : st mere eglise,merville ,colleville,pointe du hoc en arromanches.

probeer deze site ook eens te bezoeken :

http://www.strijdbewijs.nl/normandie1/nor01.htm
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je struikelt daarover de musea, maar zeker bezoeken:
* Mémorial de Caen
* Musée du débarquement in Arromanches
* Amerikaanse begraafplaats in Colleville-sur-Mer,
* Pointe du Hoc

Toegevoegd na 6 minuten:
* Le Grand Bunker Musée du Mur de l'Atlantique (Ouistreham)

Maar alles wel veel commercieler geworden dan vroeger, toen vond je bijvoorbeeld nog kleine prive museumpjes in de achterkamersvan cafés.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In aanvulling op het vorige goede antwoord (hij geeft de highlites aan) nog het volgende. Vanaf Sainte Mère Église naar het zuiden toe heb je veel kleine musea die zich elk op een ander aspect van de oorlog en D-Day richten. Zo stond ik in een museum dat een dorpsplein uit die tijd had nagebouwd. Ik dacht dat ik bij Allo Allo stond (het geeft wel aan hoe goed die TV gedocumenteerd was). Die musea werken samen. Een toegangskaartje voor het ene museum is dan kortingskaartje voor het andere museum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt heel indrukwekkend is het als je zelf op de invasiestranden loopt en je ziet de resten van de bunkers en je stelt je voor hoe die soldaten aan land probeerden te komen maar gelijk beschoten werden. En dan te beseffen dat de meesten jongens waren van tussen de 18 en 20 jaar.