Wat is makkelijk en handig om als avondeten mee te nemen als je een aantal dagen gaat survivalen?

Ik ga drie dagen naar de Ardennen met school. Ik weet alleen niet goed wat ik mee moet eten. Het ontbijt en de lunch wordt verzorgd door school. Voor het avondeten moeten we echter zelf zorgen. Wat is dan handig om mee te nemen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.7K
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Wat voor faciliteiten heb je? En dan bedoel ik. Is er een mogelijkheid om te koken?
Op houtvuur of op branders? Moet je dat zelf mee nemen? Zijn er pannen?
tinus1969
7 jaar geleden
Vraag school wat er kan cq wat moet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
alles zelf meenemen, dus ook pannetjes en gasbrander etc.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Echt survival is de kunst je te kunnen handhaven in de natuur. Dus niet met gasbranders en pannetjes en zakken vol voedsel.
Wil je survivallen in de Ardennen? Ga zonder eten,zonder kampeeruitrusting, met alleen de kleren die je aan hebt, een pakje lucifers in een plastic zakje en een zakmesje op zak. Verzamel onderweg zelf je eten, zorg dat je warm blijft en voldoende slaapt.
Dát is survivallen. Niet een beetje door de venen sjokken of naar een warme kroeg hobbelen. Of zoals @tinus voorstelt, vraag het de school, wat zij onder survivallen verstaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een pak bostonge's overleef je alles. Eigen ervaring
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@jjjgroot, inderdaad, Zeker als het ontbijt en de lunch verzorgd worden, overleef je het zelfs met een pak mariakaakjes en een flesje water.

Het beste antwoord

Als het een uitgebreide/warme lunch is, zou je voor 's avonds kunnen volstaan met broodjes, crackers, dat soort dingen.

Wil je 's avonds warm eten, dan kun je kant-en-klare gerechten in blik meenemen. In de supermarkt hebben ze bijvoorbeeld nasi goreng in blik, ravioli, goulash, etc.
bamibal
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

soep is denk ik een ideaal iets; water, groente en vlees in een!!!
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Vult niet erg. Dan zou ik er nog iets bij doen van brood.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.activeoutdoorevents.nl/maaltijden-ardennen.html
Als dit de bedoeling is (wordt "survival" genoemd op de site) hoeft men alleen s'avonds nog maar de BBQ aan te steken.
Utrecht
7 jaar geleden
Heb je de mogelijkheid iets op te warmen?
Soep vult niet heel erg en heeft zoals al gezegd wat extra nodig (zoals brood). En een koude maaltijd uit blik is ook niet te vreten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij survivallen gaat het om overleven in de natuur, niet of iets niet te eten is.
Utrecht
7 jaar geleden
Survivallen in de tegenwoordige tijd betekend dat er geen stopcontacten zijn om je telefoon op te laden en dat er geen Wifi is ;-)
macuser2000
7 jaar geleden
ik zou, als je de mogelijkheid hebt om iets op te warmen, ragout eten. dat spul is namelijk zo dik dat je aan een normaal blik meer dan genoeg hebt en zo vol zit