Is op vakantie gaan in de kerstvakantie duurder dan op vakantie gaan in de zomervakantie?

Als je naar een verre en zonnige bestemming wil gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
2.1K

Het beste antwoord

Vliegen rond de kerst is veruit duurder. Daarnaast is het zo dat hoe later je boekt hoe duurder het ticket. Dus mocht je nu nog opzoek zijn naar een geschikt ticket, dan kun je die beter voor aankomende zomervakantie zoeken.

Zoek eens op een andere manier naar een goede bestemming. Bijvoorbeeld door vanuit het buitenland te vliegen (zoals brussel of dusseldorf) afhankelijk van waar je woont kan dit veel schelen in de ticket prijs. Verder kun je ook vanaf kleinere vliegvelden vliegen zoals eindhoven en rotterdam.

In de bron staan een heel aantal tips hoe je dit zoeken moet aanpakken en hoe je het goedkoopst een ticket kunt scoren.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat zijn doorgaans de duurste maanden om op vakantie te gaan

Toegevoegd na 48 seconden:
maanden moet periodes zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat weten we.
Maar welke?
Over het algemeen is het duurder rond de kerst, omdat de 'verre en zonnige bestemmingen' dan nóg verder weg zijn (Spanje is in december ook geen zonnige bestemming).

En verder zijn er veel landen waar de vakantie rond de kerst de belangrijkste van het jaar is, zoals b.v. de VS. En dat weten de aanbieders van verre reizen ook, dus zijn de prijzen dan hoger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Los van bovenstaande argumenten wordt er door het werkend personeel tijdens de 'feestdagen' ook meer verdient, wat zich vertaalt in hogere prijzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vakantie is een toptijd. Plus de daaraanhangende prijs. De vakanties die je boekt staan in de reisgids ook in de duurdere zone. Omdat het vakantiepiek is. Meer mensen gaan in die tijd met vakantie en het aantal beschikbare stoelen in bus/vliegtuig en ook hotelkamers moeten dan onder meer mensen verdeeld worden. Dus wordt de spoeling dunner en dus knallen de prijzen omhoog.
De kerstvakantie heeft soms bij hotels nog hogere prijzen vanwege de kerstaciviteiten.

Succes bij je keuze. Hoop dat je erg gaat genieten, wanneer je ook gaat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt een beetje van de bestemming en reisdagen af.

Ja, vakantieperiodes zijn altijd duurder om te reizen dan in het laagseizoen, maar als je tegen de trend in gaat kun je best nog wel voordelig uit zijn.

Tip1: vlieg op 1e kerstdag of vroeg op Nieuwjaar.
Tip2: vlieg naar een zonnig land die niet aan kerst doet (midden oosten)