Wat is de beste reistijd om naar Thailand te gaan?

Er is toch een regenseizoen in Thailand? En maakt het nog verschil in welk deel je zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vraagje, waar in thailand wilt u heen gaan? misschien heb ik nog leuke aanraders voor u. ik ben er zelf 3 keer geweest. voor mij waren aanraders, koh samui, chiang mai, ayutthaya (dagtrip), erg mooi.
ook een dagtrip kwea noi (bridge over river kwai), afrader: pattaya, zal ik zelf nooit heen gaan, om de reden dat die plaats bekend staat om het sextoerisme. er zal wel een hoop veranderd zijn sinds mijn laatste bezoek daar 9 jaar geleden. Maar zeker een heel mooi land.
Veel plezier!

Het beste antwoord

In vrijwel iedere reisgids zal je lezen dat de beste tijd om Thailand te bezoeken tussen november en maart ligt. Het regent het minst en het is niet te warm. Ook zijn er in die maanden in Thailand veel festivals (o.a. Loi Krathong) en feestdagen. Maar omdat deze periode door iedereen als de ideale reistijd wordt genoemd is dit ook het hoogseizoen in toeristisch Thailand. Met als gevolg drukte en hogere prijzen. Wanneer je kiest om in een andere periode te reizen kan dat voordeel opleveren. De beste reistijd heeft ook te maken met de vraag, welk deel van Thailand je bezoekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

rond januari februari, in april is het heel erg heet.
de zomer hier is regenseizoen daar.

ligt er ook aan wat u wilt meemaken in thailand.

songkhran festival is op 20 april, (thais nieuwjaar).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niet van vochtige drukkende warmte houdt (zoals onweerachtig weer in de Zomer' ,dan is December ideaal.
Niet te heet en meestal droog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk kan je altijd wel naar Thailand reizen. Warm is het toch en als het al regent dan is het over het algemeen een warme tropische bui.
In het regenseizoen is de natuur op zijn mooist.
Wij zijn een keer in april en een keer in juli geweest maar het was beide keren prachtig weer.