Waarom bezoeken veel mensen die naar een buitenlandse stad gaan altijd kerken en musea. Waarom juist dat. Ik vind er helemaal niks aan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (14)

Ze willen mooie dingen zien van die stad!
Daarom doen ze dat..
Ik geef je wel gelijk hoor, een terrasje, wijntje en een portie bitterballen is meer dan genoeg;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat cultuur is. Mensen leren hun vakantieland graag kennen en bezoeken daarom allerlei culturele aangelegenheden. Overigens zie je dit meer bij oudere mensen dan bij de jongere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die mensen waarschijnlijk erg geïnterreseert zijn in kunst en er veel over weten, ik kan me dan voorstellen dat je het ook leuk vind om dingen die je anders alleen maar in boeken leest ook in het echt te zien, zoals schilderijen van bekende kunstenaars of bekende gebouwen. ook zijn het mensen die vaak geschiedenis leuk vinden bijvoorbeeld, en die willen dingen die ze weten over de stad ook wel eens in het echt zien en willen alleen maar meer horen.

Ik heb een vermoeden dat jij in het algemeen niet zo geïntereseert bent in geschiedenis en kust etc? daarom vind jij het dan niet zo leuk.

Toegevoegd na 1 minuut:
en omdat ze alleen maar meer willen horen gaan ze naar musea en kerken etc waar die kennis kan worden verschaft op een mannier die zij extra interresant vinden, want ze zijn nu op de plek waar het gebeurde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het in teressant is die oude kerken en museams, zijn gewoon mooi om te zien. Ik ben zelfs ook wel eens kerk bezocht toen ik in Duitsland was.. Je moet het van houden. Niet iedereen is daarmee eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In heel veel steden zijn ook wel andere bezienswaardigheden,als kerken en musea. Ik denk b.v. aan shoppen,mooie parken eventueel een dieren tuin,of je kunt gewoon een beetje rondlummelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om bekend te worden met de cultuur, geschiedenis en architectuur van de stad in kwestie.
Natuurlijk is iets dergelijks smaak gebonden en kan het goed zijn dat jij er niets aan vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral als er rondleidingen zijn, zie je allerlei dingen die je anders niet zou opmerken. Ik heb de Verboden Stad in Bejing gezien met een koptelefoon op waardoor Peter Ustinov allerlei dingen vertelde, met heel veel humor, en allerlei details over hoe het leven destijds was, voor de mensen die daar werkten en woonden. Het gaat dan helemaal voor je leven, en het maakte veel indruk op me.
Zonder die toelichting had ik pleinen gezien, en daken en rode pilaren, en beestjes op de dakgoot. Ik had er zéker niet zulke mooie dingen gezien en gefotografeerd als mij nu werden getoond, en die indruk van toen, nu ruim 20 jaar geleden, was vervaagd geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit ook ooit gedaan, en het is precies zoals je omschrijft, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol met koptelefoon, ik had je daar wel eens willen zien, als ep oorklep
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
er liepen heel wat ep oorkleppen rond, daar - viel echt niet op
Omdat die juist historisch gezien veel meer te betekenen hebben dan bijvoorbeeld de plaatselijke kroeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
)Je gaat er naartoe omdat
-je het onderwerp/kunstenaar interessant vindt
-het een ‘uitje’/leuk kan zijn
-iets ‘in het echt’ wilt zien

Ieder zijn eigen smaak en hobby
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze willen van die stad mooie dingen zien.
En ik vind het meestal super saai maarja.
Zij misschien niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou het is mooi en het is anders en mensen willen kunst bij buitenlandse kunsternaars eens zien

zelf ben ik een keer naar duitseland en zuid frank rijk geweest geen ekelijke kerk wast zoals in nederland
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je goed naar oude gebouwen (kerken, kloosters, grachtenpanden e.d.)kijkt dan kun je erg veel uit opmaken hoe mensen leefden in de tijd dat die gebouwen tot stand kwamen. Aan de gebruikte materialen kon je bevoorbeeld zien hoe rijk een opdrachtgever was (marmer uit Italie)
Aan de versieringen kon je ook zien hoe de gezondheid in die tijd was. Zo zie je op verschillende oude kerken nog afbeeldingen uit de tijd dat de zwarte dood of pest weelig tierde in europa.
Er zijn nog veel gebouwen uit de tijd dat er nog geen foto, tv o.i.d. was, het zijn dus boodschappers uit de tijd.
Een groep mensen vind dat nou juist zo boeiend en willen dat graag met eigen ogen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste mensen houden van musea, omdat daarin de mooiste en interessantste zaken uit het gebied naar toe zijn gebracht. Kerken zijn vaak oude gebouwen waar veel werk in is gestoken om ze te verfraaien. Ik kan me best voorstellen dat jij ze niet mooi vindt, maar veel andere mensen wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kerken zijn meestal de oudste plekken waar de cultuur van dat gebied bewaard is gebleven. Ook laten kerken de geschiedeinis zien van dat gebied. Het is een gebouw dat dingen laat zien die er in de geschiedenis echt zijn gebeurd. En vaak een geschiedenis van eeuwen. Een museum doet iets vergelijkbaars, maar verzamelt meer de verschillende (kunst)geschiedenissen van dat gebied. Als je in een (on)bekend gebied op vakantie bent en je vraagt je af waarom de bewoners andere dingen doen dan je gewend bent ligt daar vaak het antwoord. Of je vraagt je af waarom het gebied zo beroemd is: het antwoord ligt in het museum of de kerk.
Overigens zie je ook aan de architectuur en de bouw van een stad al voldoende om de geschiedenis te herkennen. Dus als jij liever op een terrasje zit kijk dan eens goed om je heen naar de echte oude kenmerken van de huizen en je leest de geschiedenis er zo vanaf. Zo niet: bezoekje aan het museum of de kerk :-)