Emigreren naar de VS?

Ik stelde een uur geleden een vraag over het emigreren naar Spanje. Bedankt voor jullie antwoorden. Jullie hebben wel gelijk denk ik; dat het lastig is als ik de taal niet ken. Ik wou naar Spanje, omdat het een EU land is en dus makkelijk is om te emigreren. Maar het Liefst wil ik toch naar de VS, ik heb gelezen dat dit echt moeilijk is en daarom heb ik er niet echt meer aan gedacht.

Vooral wat ''eef'' zei over het afhankelijk zijn (kan geen Spaans) als ik naar Spanje emigreer heeft me aan het denken gezet. Mijn Engels daarentegen is gewoon vloeiend.

Wat zijn de mogelijkheden om een burger van de VS te worden? Kan ik daar gewoon heen gaan en daar werk zoeken(simpel baantje) of gewoon alleen studie/lessen volgen voor een jaartje? Ik zit hier echt al heel lang aan te denken, gewoon iets anders doen in mijn leven. Ik weet zeker dat dit mij positief kan beïnvloeden. Nieuwe ervaringen opdoen andere mensen ontmoeten etc.

Ik kopieer ook even mijn vorige vraag zodat jullie begrijpen wat ik bedoel:
--------------------------------------------------
Ik ben 19 jaar (M). derde jaars HBO. Ik wil graag emigreren naar Spanje of Portugal. Ik ken de taal niet. Zal ik me tas inpakken en gewoon gaan? Tips?

Toegevoegd na 8 minuten:
Oke, maar ik heb het een beetje gehad met school en alles:S
Kan ik niet een jaartje weg. Als ik dan terug kom is het dan mogelijk om verder te gaan waar ik was gebleven?
-------------------------------------------------

Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag je af wat jij kunt betekenen voor de VS, want het land doet zeker niks voor jou. Er heerst enorme armoede in dat land. De verdeling van de welvaart is er oneerlijker dan in een gemiddeld Afrikaans land. Ze zitten er absoluut niet te wachten op slecht geschoolde buitenlanders.

Antwoorden (5)

Emigreren naar de VS is inderdaad erg lastig. Er zijn erg veel procedures die je moet doorlopen. In april 2011 had 8,8 procent van de Amerikanen geen betaalde baan. Het is dus over het algemeen erg moeilijk om daar een baan te vinden, maar het ligt er ook aan wát je studeert.

Meer info over emigreren aar de VS en alles wat daarbij komt kijken:
http://www.usa.gov/Citizen/Defense/Citizenship.shtml

Toegevoegd na 1 minuut:
Bekijk ook eens het ''Beste Antwoord'' bij deze vraag!
http://www.goeievraag.nl/vraag/emigreren-verenigde-staten-stappenplan.160683
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo,het lijkt mij als je naar Spanje wil, iets makkelijker dan de VS. Waarom ga je niet eerst naar de nonnen van Vugt,daar leer je de Spaanse taal in no time. Oke het is niet goedkoop maar het betaalt zich altijd terug. En je leert de taal verder heel snel als je in het land zelf woont. En dan de meeste Spanjaarden spreken gewoon engels. Veel succes!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je maar een jaar weg wilt zou ik eerder naar het oosten trekken een andere cultuur zien dan de westerse cultuur is denk ik toch wat meer geestverruimend. Of misschien canada als je persé die richting op wilt. Misschien een idee om de film into the wild een keer te kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik eerst mijn licht opsteken door de ervaringen van andere emigranten te lezen op internet'Zomaar op de bonnefooi gaan lijkt me geen strak plan.
12 jaar geleden
Ga een jaar als au pair werken of zo. Dan kan je meteen zien of het je daar bevalt. Het lijkt een geweldig land en in sommige opzichten is dat ook wel zo, maar het kan ook vies tegen vallen.
Succes!