Hoe is het klimaat op de Canarische eilanden in de maanden januari en februari

En zijn er verschillen? Waar het meer of minder regent?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Het beste antwoord

De Canarische eilanden liggen voor de kust van Noord-Afrika. Hier waait het gehele jaar door een passaatwind uit het noordoosten, waardoor de temperatuur redelijk constant blijft. De temperatuur van het zeewater is het hoogst in zomer en najaar. Dit kan in winter en voorjaar echt flink koud zijn. Pas wel op, ’s zomers kan de hitte wel eens uit de hand lopen! Wil je zeker zijn van een onbewolkte hemel:, hoe dichter bij de zomer, hoe groter de kans.

Temperaturen op afbeelding hieronder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het weer op het eiland Gran Canaria wordt gekenmerkt door de noordoostpassaat en de Canarische Stroom waardoor het klimaat aan de kustgebieden bijna constant is. Hierdoor is Gran Canaria zeer geschikt als winterzon bestemming ook de constante zeetemperatuur werk hier aan mee. In de wintermaanden is het vrijwel altijd lente-achtig weer met een grote kans op zon, temperaturen rond de 20 graden en een vrij lage kans op neerslag.Niet voor niets is Gran Canaria het hele jaar door populair bij zonliefhebbers die in Gran Canaria een perfecte vakantiebestemming zien.
Men moet wel rekening houden dat de het hoger gelegen gebieden in het binnenland een stuk koeler kunnen zijn en je moet er ook niet van opkijken dat er soms ook wat sneeuw ziet. Dit is echter op hoogtes waar je als toerist niet komt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Canarische Eilanden hebben het hele jaar een aangenaam klimaat. Er heerst de eeuwige lente.
Rond januari/februari is het rond de 20 graden.
De temperatuur zakt (vrijwel) nooit beneden de 18 en in januari/februari zullen temperaturen meestal beneden de 30 graden liggen. Perfect weer zeg maar.

In het noorden van de belangrijkste eilanden Tenerife en
Gran Canaria is het traditiegetrouw natter, de toeristencentra bevinden zich niet voor niets in het zuiden.
Het beste weer in Gran Canaria vind je rond Maspalomas/Playa del Ingles en op Tenerife in Playa de las Americas en Costa Adeje.
La Palma heeft duidelijk de meeste regen en het slechtste weer in het oosten (Los Cancajos). Meestal zonnig is het in en rond Puerto Naos.
Het beste weer in Lanzarote in de buurt van Playa Blanca en Puerto del Carmen.
Eigenlijk geldt de regel, waar de meeste hotels gevestigd zijn, is ook het weer het beste. Waar veel regen valt (in principe nog veel minder dan in Nederland natuurlijk) zijn minder toeristen en is de grond ook beter te gebruiken voor landbouw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie de antwoorden hierboven voor de gemiddelden maar houd in gedachten dat het daar net zo variabel is als hier.

Ik weet van iemand die 2 weken vrijwel onafgebroken regen heeft gehad (en dat is ongebruikelijk, maar ja het zullen net jouw 2 weken zijn) en wij hadden "T-shirt-weer". (alles in maart maar wel in andere jaren)
amigo