Als ik UM vraag kan mijn kind dan alleen in de Business Class of First Class

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is UM?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Unacompaned Minor Service

Het beste antwoord

De regels voor de UM zijn de laatste jaren nogal veranderd, vooral wat de leeftijd betreft. In welke klasse een UM vliegt, maakt niets uit, zolang je maar voor de stoel betaalt.

Bel eens met verschillende maatschappijen, waarmee je evt. je kind wilt laten vliegen. Amerikaanse maatschappijen vereisen een hogere leeftijd dan Europese, maar als ze hecht samenwerken met een Amerikaanse maatschappij nemen ze die regels over.

En bereid het kind goed voor op het alleen vliegen.
Als het goed is, reserveren ze een gangpadstoel dichtbij de galley voor een Ummetje, maar ook dan moet het kind goed weten,. dat het ten alle tijden naar de galley moet lopen als er iets 'raars' gebeurt, vooral tijdens de nachttrajecten.
De steward/ess zullen hun uiterste best doen zo goed mogelijk op de UM te letten, maar de maaltijdservices ed. moeten natuurlijk óók doorgaan. Er zullen altijd momenten zijn tijdens de vlucht dat het kind alleen zit, zonder dat er oppassende ogen op hem/haar gericht zijn.