Wat is het mooiste in Brugge (België)?

Ik heb de vraag over Brugge gelezen
( http://www.goeievraag.nl/vraag/dag-brugge-gaat-beslist-toe.5969 ), maar deze geeft nog geen goed antwoord op mijn vraag.

Morgen gaan ik en mijn vriendin naar Brugge. We willen het historisch centrum gaan bezoeken en zijn natuurlijk op zoek naar gebouwen, kerken, winkelstraten, parken enz. enz. die we zeker gezien moeten hebben. Ik heb het dus niet over restaurants of eettentjes, daar zijn we niet naar op zoek.

Is het overigens ook de moeite waard om Brugge in de avond te zien? We willen namelijk een keer blijven tot het donker is. Is deze Middeleeuwse stad speciaal verlicht of iets dergelijks?

Toegevoegd na 23 seconden:
(Pardon: mijn vriendin en ik)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Breng zeker een bezoekje aan het Begijnhof, erg
sfeervol. Verder is bijgaande Top 10 een mooie
basis om de stad te bekijken.

Toegevoegd na 4 minuten:
's Avonds is Brugge inderdaad mooi verlicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk, en dát wil ik nu ook gaan zien! Dankjewel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel plezier. Gezellig is het sowieso in Brugge.

Andere antwoorden (8)

De meisje, zeker en vast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is ook heel mooi om door Brugge te varen! Je krijgt een prachtig zicht op veel historische gebouwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tips:
- Het Belfort beklimmen;
- Een rondvaart over de reien;
- Een frietje eten bij een van de twee frietkotten onderaan het Belfort;
- Wandeling rond het Minnewater, incl. Begijnhof;
- Ook bijzonder, ook als je niet gelovig bent, de Heilige Bloed Basiliek.
bamibal
13 jaar geleden
De mooiste dingen zijn natuurlijk al genoemd ;-)
Maar ik heb nog een piepkleine aanvulling.
Er is een frietmuseum en daar wordt echt geweldig goede patat gebakken!!
En overal zie je chocolateriën met aanbiedingen, kilo bonbons voor 15 euro en zo... Mocht je in de verleiding komen, koop dat niet daar je belgische bonbons. Er zijn ook genoeg 'ambachtelijke' chocolatiers te vinden waar echt overheerlijke bonbons te krijgen zijn. Wel twee keer zo duur, maar onze ervaring is dat je het ècht proeft.
We zijn ook met zo'n uber-toeristisch treintje door Brugge heen gereden, waarbij je tijdens de rondleiding uitleg krijgt over wat je ziet. Je krijgt wèl gelijk een goed beeld van de stad!!
En ik weet ook nog wel een leuk hotelletje waar het spookt... LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht je dorst hebben gekregen, is dit cafe de moeite waard om te bezoeken. Een kneuterige inrichting, en toen wij er waren, draaiden ze klassieke muziek. Dit cafe heeft meer dan 300 verschillende soorten Belgisch bier.
Het heeft een lekkere sfeer, als je samen door deze romantische stad wandeld.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het oudste cafe van brugge
Café Vlissinghe is sinds 1515 ononderbroken uitgebaat als herberg en café. Het interieur is authentiek 19de eeuws
Ik was er ooit 15 jaar geleden, lijkt een eeuwigheid geleden maar is gezien de tijd dat ze al bestaan natuurlijk niks
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier dehttp://www.cafevlissinghe.be/www.cafevlissinghe.be/home.html website!
amigo
13 jaar geleden
ja, en er was ook nog een cafe in een heel smal steegje bij een plein, maar ik weet geen naam en geen adres (daarom had ik het er eerst niet bij gezet) daar schenken ze een heel bijzonder bier en zo sterk dat er borden aan de muur hangen dat ze er per klant per avond maximaal 3 schenken. Ik weet nog dat ik aan 1 voor de hele week genoeg had, maar het was wel een leuke tent
De Grote markt.
De Burg
Het Memlingmuseum.
De Vismarkt.

Mijn motto is:
Brugge is het mooist bekeken van op de vele bruggetjes!
Doe eens de test.

.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook heel leuk is een ritje met de koets door de eeuwenoude starten van Brugge.

tip: koop de Brugge City Card op het station in Brugge voor allemaal voordeel!