Wat zijn de goedkoopste steden in europa?

Ben hier benieuwd naar want ben op zoek naar een reis dat niet al te veel geld kost. Wat zijn de goedkoopste stedentrips?

Antoni
een jaar geleden
@lieveheersbeestjeee, dat kan je vinden op een website als https://www.expatistan.com/cost-of-living/index/europe. Bovenaan de lijst die je op die website vindt, zie je de duurste steden. De top vier bestaat uit steden in Zwitserland. Onderaan de lijst vind je de goedkoopste steden, zoals bijvoorbeeld Boekarest in Roemenië, of Sarajevo in Bosnië en Herzegovina.
Antoni
een jaar geleden
@lieveheersbeestjeee, je komt al snel uit op steden in landen in Oost-Europa. Dat zie je ook op een website als Numbeo.com. Zie hiervoor https://www.numbeo.com/cost-of-living/rankings_by_country.jsp?title=2023&region=150.
Inekez1
een jaar geleden
Hoe lang wil je gaan en wanneer? Wat wil je er doen? Welke eisen stel je aan je overnachtingsplek, aan je reis heen en terug, wil je er uit eten of even snel iets halen? Wil je uitgaan? Veel of weinig alcohol? Ga je de hele stad door lopen of wil je gebruik maken van ov of taxi's? Er zijn nogal wat keuzes waardoor een stad voor de één een goedkoop uitje is en voor de ander een duur weekend...
tinus1969
een jaar geleden
Wat zoek je: een goedkope stad of een goedkope stedentrip? De reis naar een goedkope stad kan duur zijn, en omgekeerd. Ook maakt het uit wat je doet, en welke eisen je stelt aan hotel en eten. Om dat concreet te maken: Antwerpen is een goedkope stedentrip, want dichtbij.

Antwoorden (1)

De goedkoopste stedentrips vind je voornamelijk in Oost-Europa zoals Krakau, Boedapest en Praag. In deze steden proef je volop cultuur, historie en heerlijk eten. Ga jij liever naar de zon? Denk dan aan steden als het cultuurrijke Porto in Portugal, Sevilla in het culinaire Spanje en het romantische Napels in Italië.