ik heb betaald voor een Barcelona citytrip bij Expresstours, hoe krijg ik mijn geld terug?

mijn zus had bij New Chance een prijs gewonnen en deze aan mij gegeven en ik heb de reis geboekt voor mijn zoon en vrouw...eerst kreeg ik bericht dat de door ons opgegeven datum niet door ging omdat er te weinig mensen waren dus verzet naar mei dit jaar, maar ik heb nooit meer iets gehoord en heb 180 euro betaald...ze reageren niet op e-mails en ze geven elkaar de schuld!...wat kan ik nog meer doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.1K
Erna55
6 jaar geleden
Heb je geld overgemaakt of was 180 euro de waarde van de prijs ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Daantje54, u kunt niets meer doen. Bij het winnen van prijzen altijd eerst googelen, daar wordt men wijzer van.
Amadea
6 jaar geleden
Zie bijvoorbeeld https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/newchance.nu/klachten/wij-zijn-opgelicht-door-newchance.nu-/details?complaintId=c37c374a-c3f0-45c1-826e-3ef479fb1744 !
milenaa
6 jaar geleden
Iets winnen en geld bijbetalen klopt niet...

Antwoorden (2)

Je kan een aangetekende brief sturen met een ingebrekestelling en een ontbinding van de overeenkomst. In de brief vermeld je dat de gemaakte afspraken door het bedrijf niet zijn nagekomen, dat je daarom de overeenkomst wil ontbinden en dat je je geld retour wil ontvangen. Je kan hiervoor een termijn stellen, bijvoorbeeld 14 dagen. Vermeld dus ook op welke datum precies je uiterlijk je geld retour wil hebben ontvangen. Geef aan dat je, als je op die datum niet je geld retour hebt ontvangen, een advocaat of een incassobureau zal inschakelen.

Op of via www.juridischloket.nl vind je voorbeeldbrieven van een ingebrekestelling. Zie bijvoorbeeld https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/ondeugdelijk-product. Ga anders naar een filiaal van het Juridisch Loket voor extra hulp.
6 jaar geleden
Als u zgn een prijs hebt gewonnen en zelfs een bedrag hebt overgemaakt, kunt u helemaal niets doen, het beste is om uw verlies te nemen.
New Chance is geen bedrijf en niet bekend bij de KvK.
Het enige wat u kunt doen is de Fraudehelpdesk.nl (voormalig Steunpunt Acquisitiefraude) een bericht zenden.
Het dreigen en/of inschakelen van advocaten of incassobureaus is vergeefse moeite.

Mocht u ooit worden benaderd door welk bureau dan ook, via e-mails, telefonisch of zelfs aan uw voordeur, met de mededeling dat u een prijs hebt gewonnen, google dan eerst of het bureau bekend is.
Google bv eens op New Change. U valt gelijk uit de zevende hemel.

https://opgelicht.avrotros.nl/alerts/item/veel-klachten-over-loterij-new-chance/
https://www.fraudehelpdesk.nl/
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/item/6142/

Toegevoegd na 26 minuten:
Google op New Change moet zijn Google eens op New Chance.