Mag ik als beginnen bestuurder auto rijden in canada?

Ik ga in de zomer op vakantie naar Canada en mn ouders gaan een auto huren, ik ben nu bezig met mn rijbewijs en heb hem waarschijnlijk voordat ik op vakantie ga. Nu weet ik dat je pas een auto mag huren vanaf 21 jaar en een jaar rij ervaring maar ik huur in princiepen de auto niet dus mag het dan eventueel wel?

een jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Nee, de minimumleeftijd voor het besturen van de huurauto is 21 jaar (en 12 maanden je rijbewijs hebben). Bij het huren van de auto moeten je ouders aangeven wie de auto gaat of gaan besturen. Jij komt niet in aanmerking om aangemeld te worden als één van de bestuurders. De auto is niet verzekerd op het moment dat jij erin gaat rijden.
een jaar geleden