als je sigaretten in je (normale) bagage doet, zeggen ze daar wat van?

ik wil sigaretten meenemen in mijn bagage (geen handbagage) maar wil niet dat mn ouders erachter komen. zeggen ze daar wat van bij de douane?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Onderweg
22.5K

Antwoorden (2)

Dat is alleen maar te verwachten als ze meer dan de toegestane hoeveelheid verwachten of denken te zien. Dan kan je een vraag krijgen als "Hoeveel sigaretten heb je bij je?"
Als jij een paar pakjes los in je koffer stopt, zal daar niet zo snel een vraag over komen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ze mogen niet weten dat jij rookt? Als je ouders zelf niet roken, ruiken ze het meteen hoor. Als zij wel roken duurt het iets langer, maar ook aan je kleding is het te ruiken en je vingers worden geel of bruin.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
super, dankjewel!
Sigaretten krijg je ten eerste al probleemloos mee in je handbagage. Deze hoeven er niet uit bij security controle. Op sommige luchthavens wordt weleens moeilijk gedaan over aanstekers.

Sigaretten in het ruimbagage levert uiteraard helemaal geen probleem op.

Het enige wat je kan overkomen is dat de douane precies jou eruit pikt en vraagt of je wat aan te geven hebt. Met een beetje pech kun je dan je koffer openmaken. Maar die kans is vrij klein, zie het zelden gebeuren (maak gemiddeld 50 vluchten per jaar).