Telefoon wordt niet meer opgeladen. Wat kan het probleem zijn?

Mijn Samsung wordt ineens niet meer opgeladen. Wat kan het probleem zijn en kan ik dat zelf verhelpen? Het lijkt niet aan de oplader of de kabeltjes zelf te liggen.

Picture for question
2 jaar geleden
in: Telecom
1.2K
tinus1969
2 jaar geleden
Er staat duidelijk 'probleem met batterij'.
Griffin
2 jaar geleden
Welk model Samsung? Want deze firma heeft er nogal wat gemaakt, elk met een andere benadering voor problemen....
Piacenza
2 jaar geleden
Bij de telefoonwinkel hebben ze 'm eerst proberen op te laden en dat leek zonder problemen te verlopen. Ik heb toen maar meteen een kabeltje bij hen gekocht omdat het dan mogelijk toch aan het kabeltje zou kunnen liggen. Maar thuis leek dat niet veel te helpen. De batterij leek niet op te laden. Ik heb weer mn oude kabeltje gebruikt en toen leek ie wel - langzaam - iets op te laden. Ik zat zelf ook te denken aan de oplaadpoort van de telefoon, dat daar wellicht iets mis gaat. Het kabeltje hoeft niet per se op een bepaalde manier in die poort, toch?

Antwoorden (2)

Als de adapter en bedrading goed zijn, dan ligt het aan de telefoon zelf. Maar of dat de connector is of de batterij, dat is zo niet te zeggen. Daarvoor zal je moeten (laten) meten.......
2 jaar geleden
Er kunnen een aantal redenen zijn waarom je telefoon niet meer oplaadt. Een mogelijk probleem is dat de oplader zelf niet meer werkt. Probeer een andere oplader te gebruiken om te zien of dat het probleem oplost.
Een andere mogelijkheid is dat de batterij beschadigd of defect is. Als dit het geval is, moet je misschien een nieuwe batterij voor je telefoon aanschaffen.
Tenslotte is het ook mogelijk dat er iets mis is met de oplaadpoort van je telefoon. Als dit het probleem is, moet je je telefoon misschien inbrengen voor reparatie.