Heeft iemand een tip om mijn dataverbruik te beheersen?

Ik merk dat ik buitenshuis als ik geen wifi heb een enorm dataverbruik heb. Een schatting is 300 MB per 24 uur terwijl ik alleen enkele berichten zonder foto met de Whattsapp verstuur. Is het mogelijk om alleen de data te gebruiken voor de berichten die ik daadwerkelijk verstuur en ontvang? Ik wil dus als het ware alles "on hold" zetten, behalve Whattsapp.

Weet jij het antwoord?

/2500

OpAndroid kun je dit doen via Settings -> Connections -> Data Usage -> Data Saver Zet deze optie aan, en tik daarna op 'Allowed to use data while Data saver is on' Hier kun je precies zeggen welke apps WEL data mogen gebruiken, in jouw situatie alleen Whatsapp.

Je kunt naar het dataverbruik per app kijken en de app die veel gebruikt uitschakelen. Dit instelling hiervoor is per merk verschillend: https://blog.phonehouse.nl/lifestyle/internetverbruik-per-app-bepalen Daarnaast kun je het automatisch downloaden van afbeeldingen in WhatsApp uitzetten. Ga hiervoor in WhatsApp naar Instellingen > Chatinstellingen > Media Automatisch Downloaden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100