Hoe maak je een eigen website?

Hallo mensen!

ik ben nu bezig met het maken van een eigen website. Maak gebruik van; visual studio code en google-chrome browser. Als ik de html-codes invoer dan zie ik deze ook verschijnen in de browser... Is dit dan wel goed? Ik volg de instructies via een youtube video. Ik doe precies alles zoals gezegd word maar loop tegen het volgende aan. Ik zie dat <DOCTYPE html> <html> etc terug komen in de browser.

Hoor graag van jullie!
robert

Picture for question
3 jaar geleden
in: Telecom
1.3K

Antwoorden (2)

Wanneer de html tags zichtbaar blijven in de browser is er waarschijnlijk een fout gemaakt in de structuur, of een sluitende tag vergeten. Heb je een foto van je html code?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
robert1986
3 jaar geleden
bedankt voor je reactie... heb een foto toegevoegd!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik zou je aan willen raden om de tekst die je nu heb staan binnen de body tags te plaatsen, ze vallen nu in niemandsland. Kijk even naar de bestand naam. je naam is nu "index.html " dat is prima, maar de .txt erachter bepaald de extensie. Ik verwacht dat als je .txt verwijderd hij zal werken
robert1986
3 jaar geleden
Hoi hoi!
bedankt voor je antwoord... nou heb geprobeerd de txt te verwijderen... alleen dit lukt niet, de bestandsnaam is index.html... heb wel geprobeerd bij ''opslaan als'' het bestand als een ander soort document op te slaan, ook dit werkt niet... de html code blijft nog steeds gewoon zichtbaar... hebben de body tags er wellicht iets mee te maken?
robert1986
3 jaar geleden
hoi! het is gelukt...
ik loop nu tegen het volgende aan: het eerste gedeelte van de code van <title> </title> blijft rood... En het veranderen van de title lukt niet...
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in de regel boven <title> open je "meta" met een <, aan het einde van de regel moet je hem ook weer sluiten met een >.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
<!Doctype html>
<html>
<head>
<title>Page Title</title>
<Meta charset ="utf-8">
</head>
<body>
<div>
<?php echo "<p>Hello World</p>"; ?>
</div>
</body>
</html> Hier een klein html template met eventueel een php sectie
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Index.html.html ziet er overigens een beetje gek uit als bestandsnaam
in de 8e regel moet je nog een > toevoegen.
dus de regel moet worden:

<meta name='name=viewport' content='width=device-width, initial-scale=1'>