Is IoT nog te bestempelen als een nieuwe technologie/toepassing?

IoT in zijn huidige vorm stamt al uit circa 2008-2009, maar pas sinds enkele jaren zien we nu massaal veel 'Smart Appliances' op de markt verschijnen die gebruik maken van IoT.

Is het dan nog een nieuwe technologie te noemen aangezien er nu pas producten met IoT verschijnen en het voor ons dus relatief nieuw aanvoelt, of is het al te bestempelen als een bestaande technologie?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Telecom
1.7K
tinus1969
5 jaar geleden
Dat hangt van je definitie van 'nieuw' af. Je kunt ook zeggen dat het hele internet zelf nog nieuw is - er zijn hordes mensen die ouder zijn dan het hele internet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Gartner hype cycle, geeft een overzicht van de ontwikkeling van IT-gerelateerde producten, en haar potentieel. Hierin wordt Iot pas sinds dit jaar als piektoepassing gezien, dus de techniek is niet nieuw, de consumententoepassingen wel. Het zien van iets als nieuwe technologie is dus subjectief op je definitie van nieuw. Fijne dag!

Antwoorden (1)

Het concept van een netwerk van slimme apparaten werd reeds in 1982 besproken, met een aangepaste Coke-automaat op de Carnegie Mellon University dat het eerste internet-verbonden apparaat werd,
Het idee en de technologie zijn dus al oud, dat staat los van de huidige toename van producten met IoT.