Ik kan op mijn samsung galaxy 3 appolli I5800 niet aanmelden bij google.

Als ik bijvoorbeeld de app market open moet ik me eerst registreren bij google.
Dan voer ik mijn google-inloggegevens in.
Dan gaat hij verbinden. Daarna krijg ik de melding dat hij geen betrouwbare verbinding kan vinden met de servers.
Dan staat er bij dat dit een tijdelijk probleem kan zijn of dat mijn telefoon er niet geschikt voor is.
Raadpleeg de klantenservice.

Nu heb ik 2 vragen.

Weet iemand hoe ik dit op moet lossen?

Zo nee: Moet ik dan de klantenservice van google zoeken of die van samsung.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Je hebt een Android toestel. Dat is helemaal gericht op Google en consorten. Ik denk dat je eerst je Samsung moet aanmelden bij Samsung zelf. Daarna je aanmelding op de standaard app (staat dus al op je tel) voor je gmail. Daarna pas weer inloggen voor de app market (ik vermoed dat je er al een widget voor op je mobiel hebt staan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je geen zorgen; ik heb met mijn
Samsung Galaxy Spica precies hetzelfde gehad. Blij als een kind dat ik eindelijk mijn eerste voetstappen in de Android-market kon zetten, werd ik ook meteen door Google met dezelfde melding terechtgewezen.

Voor de eerste keer een google account aanmaken heb je een stabiele verbinding in zowel snelheid als beschikbaarheid nodig. Het aanmelden duurt nu eenmaal de eerste keer iets langer en het probleem is dan dat je via de data-verbinding van je mobiele provider een google account aanmaakt. Om de een of andere reden geeft ie dan een 'server-timeout' aan en verschijnt de melding dat je het toestel niet kunt registreren.

Behoorlijk frustrerend, maar ik heb het probleem op kunnen lossen door mijn telefoon via de Wifi-functie met mijn vaste internet thuis te verbinden en zo op die manier weer met Google te communiceren, dus je pas weer aanmelden bij de market als je verbonden bent met een wifi-netwerk.

Heb je thuis geen wifi-verbinding, probeer dan op school of bij een tankstation in te loggen op een draadloos netwerk. Ook kun je het bij de McDonald's doen tijdens de lunch, want daar kun je altijd gratis gebruik maken van het Wifi-hotspot.

Op deze manier moet het lukken. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt goed bereik nodig
Bronnen: