Is het echt zo dat je een nieuwe mobiel de hele nacht moet laten opladen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (3)

Een hele nacht is overddreven. Je moet de eerste keer laden de accu compleet vol laden. Dus de laadtijd van de accu uit de handleiding halen en dan die tijd plus een uurtje zou moeten volstaan.

Dat is in het algemeen met accus: Beter de accu zo leeg mogelijk maken voor je hem weer gebruikt, dan gaat hij een stuk langer mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, zodra de batterij helemaal vol is, kan hij van de oplader gehaald worden. Langer aan de oplader laten heeft geen zin.
13 jaar geleden
Nee, dit was vroeger zo met Nikkel Metaalhydride NiMh accu's wel heel erg belangrijk. Deze accu's moeten volledig opgeladen zijn zodat ze het langst mee gaan.

De huidige lithium-ion accu's hebben dit niet meer. Wordt inderdaad nog wel aangeraden, omdat het geen kwaad kan.

Hieronder wat meer info over de verschillen in de accu's