is Bluesnarfen legaal?

Er is hier in de plaats een bluesnarfer aan de haal. Maar de politie kan er niks aan doen zeggen ze. Waarom niet? Is het legaal wat ze doen? Ze kunnen erachter komen, door het nummer te tracken welke steeds gebeld wordt. Dus dat moet geen punt zijn. En wat kunnen we er zelf aan doen? Je vergeet af en toe wel eens een keer je bluetooth, En dan zit er een mafkees ineens met zijn laptopje je Beltegoed/abonnement te verspillen.

Save us!
Dankje!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
Kimath
13 jaar geleden
ik weet niet eens wat dat woord betekent :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bluesnarfen is het hacken van je bluetooth, En daarmee in te breken in je telefoon. Dan kun je een nummer bellen vanaf je laptop, via hun simkaart. En als je dan zelf een 0900 nummer aanmaakt, en telefoons daarnaartoe laten bellen, Nou, dta kun je zelf wel invullen denk ik. Ik hoop dat ik duidelijk ben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een prachtig woord!
Kimath
13 jaar geleden
duidelijk, maar als je bluetooth uit hebt staan, werkt dit toch niet? of kunnen ze dat op afstand aanzetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Kimath, Nee klopt, als je het uit hebt staan werkt dit niet, Maar soms vergeet je m uit te zetten, of sommigen zijn te lui, Dan ben je de pineut.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik heb nog nooit van bluesnarfen gehoord. Ik wist niet eens of het blue-snarfen is, of blues-narfen. Maar goed. Bluetooth heb ik altijd uitstaan, ik zou niet weten wat ik ermee zou moeten. Die paar keer dat ik er even mee speelde, heb ik mijn toestel on-ontdekbaar gemaakt, en ook nog eens ingesteld dat Bluetooth slechts tijdelijk aan moest staan. Na een paar minuten gaat het dan vanzelf weer uit. Dus al vergeet je het uit te zetten, dan nog heb je hooguit een klein probleem, en waarschijnlijk zelfs helemaal geen probleem.
Kimath
13 jaar geleden
Mijn vorige telefoon zette Bluetooth standaard uit na 30 seconden als hij nergens verbinding mee maakt, erg handig.
Deze nieuwe telefoon staat Bluetooth gewoon uit, ik heb het 1 keer gebruikt, om een ringtone van een vriend van mij naar mijn telefoon te zetten. Goed om te weten dat ik dan veilig ben, zolang Bluetooth maar uit staat :)

Het beste antwoord

Ja dit is illegaal. Je breekt in op iemands telefoon. Mag niet bij een computer, mag niet in iemands huis en ook niet op een telefoon.
Het zijn persoonlijke eigendommen.
Waarschijnlijk is de politie nog niet zover dat ze weten wat ze hier mee moeten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naar mijn idee is Bluesnarfen een inbreuk op de privacy en dus illegaal.
Als de politie hier niks aan wil of kan doen is denk ik het enige wat je zelf kunt doen je bluetooth zo instellen dat je apparaat niet 'discoverable' is, op deze manier kan deze Bluesnarfer jouw apparaat niet zien en je dus ook niet lastig vallen.