Mijn telefoon is gestolen maar het stond op vliegtuigstand kan ik hem nog vinden?

Mijn telefoon is gestolen maar het stond op vliegtuigstand kan ik hem nog vinden ?
vrijdag nacht is me telefoon gestolen in Amsterdam maar me telefoon stond op vliegtuigmodus kan ik hem nog terugvinden
Btw ik probeer nu in te loggen met me apple id maar ben me email vergeten dus moet ik verder blijven nadenken wat me email is of moet ik het gewoon laten ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Telefoons
6K

Antwoorden (1)

In de vliegtuigstand is er geen RF (Wifi/GPRS/Bluetooth) connectie mogelijk, de mensen die 'm tijdelijk geleend hebben weten de pincode niet en zullen deze ook niet uit de vliegtuig stand kunnen halen, via DFU restoren geeft een iCloud lock (als je tenminste find my iphone aan had staan) dus kunnen ze in theorie niets met je telefoon doen behalve deze als donor gebruiken voor scherm / behuizing / speaker / camera / haptic-feedback / dock-connector. Of via het Internet in een schimmige deal met iCloud unlockers trachten het toestel te ontgrendelen van het huidige iCloud lock.

Als tip wil ik je nog meegeven dat je echt achter je password van je appleid aan moet gaan, want je kunt dan berichten sturen, en mochten die gasten die 'm geleend hebben via DFU toch willen unlocken, dan krijgen ze in ieder geval een bericht, en ik zou 'm niet als gestolen rapporten bij Apple, want in het uitzonderlijke geval dat je 'm terugkrijgt moet je bij Apple dat ook weer ongedaan zien te maken, en maak je het de iCloud unlock services een stuk makkelijker(succes-rate is hoger bij iPhones die als gestolen geregistreerd staan)