werkt rijst altijd voor een telefoon die in het water is gevallen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K
tinus1969
7 jaar geleden
Nee, niets werkt altijd. Maar het is een poging waard.

Antwoorden (2)

Nee, rijst is geen wondermiddel. Als het water te diep in de telefoon is doorgedrongen of als het onderdelen daarvan onherstelbaar heeft beschadigd, dan helpt rijst ook niet meer om het toestel weer droog en werkend te krijgen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je nou direct je batterij eruit haalt nadat hij in het water is gevallen? Dan zou er nog weinig kortsluiting ontstaan lijkt me. De materialen die erin zitten oxideren niet snel, waarom zou het niet werken dan?
Ja en nee. Rijst haalt het meeste water uit de telefoon maar het beste kun je de telefoon nadat ie een paar dagem in de rijst lag openschroeven en alle interne onderdelen voorzichtig met een zacht doekje schoonmaken. En daarna nog een paar dagen in de rijst. Zo deed ie van mij het weer en die lag 5 min onder water :P