Provider Ben bied een bundel van 500 MB voor 2,50, en een 1000 MB voor 3,00, hoe kan dit?

Hoe kan het prijs verschil in de bundel zo klein zijn, en het verschil in MB zo groot?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is bij alles zo waarin "gehandeld" wordt. De verkoper kan meer verkopen (schaalvoordeel) en dan mag de prijs per eenheid gerust wat dalen. Je ziet het ook bij grote en kleine verpakkingen van hetzelfde product. Het "grote product" is uiteraard duurder maar als je het gaat terugrekenen betaal je per eenheid product minder. Toegevoegd na 5 minuten: De klant van Ben zal redeneren: "Als het zo weinig scheelt, kan ik net zo goed voor die 1000.MB kiezen (ook al heb ik ze niet nodig)." En zo bereiky Ben zijn doel want met een groter volume kan Ben weer inkoopkortingen bedingen bij zijn leveranciers.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100