Hoe kan de digitale klok van je mobiel gewoon weer op de goede tijd verdergaan als je de accu eruit haalt?

Je mobiel staat aan. De tijd is: 14.24 Je haalt de accu van de telefoon eruit. Een kwartier later doe je de accu er weer in, je telefoon weer aan. En tot je grote verbazing staat de tijd nu op 14.39. Wonderlijk toch?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Het beste antwoord

Sommige telefoons krijgen de juiste tijd van de provider zodra er verbinding wordt gemaakt met het netwerk. Dit doen oude nokia 3100's al, maar sommige nieuwe telefoons niet. Nieuwere (android) telefoons synchroniseren met internet.
Ook is het afhankelijk van de instellingen in het toestel of de tijd van de provider wordt gebruikt.

Als je oude telefoons hebt of een telefoon die niet synchroniseerd met de provider of internet zoals bijvoorbeeld nokia 3310 zal toch echt om de datum en tijd gaan vragen tijdens het opstarten nadat de batterij eruit is gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het klokje heeft een eigen batterijtje denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou... Die heeft geen accu...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor dat is niet zo verwonderlijk. De meeste elektronische apparaten hebben in ingebouwde accu die het geheugen even (of langer) vast houden. Ook in jouw mobieltje zit dan zo één accu. Het systeem is al langer bekend bij radio- en tv. ontvangers. Ook jouw computer is voorzien van een ingebouwde accu. Hierdoor gaan de gegevens/instellingen e.d. niet verloren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel eigelijk. In het toestel zit meestal een elektrolitische condensator ( ook elco genoemd) en die neemt het geheugen over. Wanneer de stroom onderbroken wordt, begint de elco te ontladen via het geheugen en op dat moment is de elco eigelijk een batterij. Soms kan die elco zo klein zijn wegens plaatsgebrek, dat men wel binnen een zekere tijd de batterij dient te vervangen.