Hoezo profiel vliegtuig?

Tijdens een vlucht moeten telefoons uit. Dit omdat het anders gaat storen. Tot hier is het oke, maar nou is de vraag : Waarom hebben vele telefoons als profiel instellingen net zoals stil, normaal, buiten, vergadering ook VLIEGTUIG staan? Hoezo dit dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Dan hoef je je telefoon niet uit te doen, maar worden wel alle ontvangste en zend in één keer communicatie uitgezet (zoals wifi, bluetooth, GSM). Je kan je telefoon dan nog wel gebruiken als MP3 speler of om te kijken hoe laat het is ;o)

Toegevoegd na 4 minuten:
Alleen de onderdelen die signalen uitzenden kunnen storingen veroorzaken. Omdat veel telefoons ook Wifi, bluetooth, infrarood, GSM, GPRS etc. hebben zou je al die communicatie uit moeten zetten. Dat kan per stuk, maar dit is makkelijker.

Heb je niet zo'n profiel of flight modus, dan kan je ook de telefoon helemaal uit doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige goede antwoord: plus
In de stand vliegtuig word er geen verbinding meer gemaakt het telefoon netwerk. Hierdoor zou je dus je telefoon kunnen gebruiken (als bijvoorbeeld agenda en om spelletjes te spelen)
In vliegtuigen was het verboden om mobiele telefoons te gebruiken omdat dit storing kon opleveren met de apparatuur in vliegtuigen. Tegenwoordig is dat niet meer het geval maar je mag nog steeds geen gebruik maken van je mobiele telefoon in een vliegtuig. Waarom?
Één reden is dat het netwerk voor mobiele telefonie niet instaat is om een goede verbinding te maken met een telefoon in een vliegtuig, je krijgt erg snel storing. Maar dit zou voor de vliegtuigmaatschappijen geen reden zijn om het te verbieden.
Er zijn plannen om het verbieden van telefoons (in de eu) ongedaan te maken (zie bron)
Hiervoor worden regels gemaakt over de indelingen van het radiospectrum (om uit te sluiten dat telefoons storingen met de apparatuur in vliegtuigen zouden veroorzaken)

Toch bestaat de kans dat een aantal vliegtuigmaatschappijen het gebruik van de mobiele telefoon nog steeds niet toe staat. Dit is dan vanwege de overlast die dit veroorzaakt, het is in een vliegtuig niet prettig als er regelmatig mensen om je heen zitten te bellen.