Die zet je op je hoofd. Er zijn twee schelpen die je oren bedekken, daar komt geluid uit als je het ding op een geluidsbron aansluit.
Een wonder der techniek!
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn dank is groot!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vergeet het microfoontje @ Antwoordman .
Het is een koptelefoon met microfoon eraan en twee stekkertjes.
het ene gaat in de geluid uit en de ander in de geluid in, en dan kun je luisteren en praten.
Handig al je de hele dag moet telefoneren, of als je een online taalcursus aan het doen bent ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank u zeer.
AWM
13 jaar geleden
Misschien is jouw antwoord wel completer dan het mijne.
Heeft een headset per definitie een microfoon?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij wel, anders noemen we het een koptelefoon.
Een head(kop)SET, setje, twee dingen dus, is volgens mij twee dingen. Een koptelefoon EN een microfoon in eén, die je op je hoofd zet.
Een headset is een hoofdtelefoon met een microfoon daaraan vast. Een goed Nederlands woord lijkt er niet voor te zijn, hoewel men wel vaak spreekt van een oortje.

Er zijn headsets met één luidsprekertje, en met twee. Verder zijn sommige headsets speciaal voor telefoons, en andere headsets zijn speciaal voor gebruik bij computers. Het is niet altijd mogelijk om die soorten met elkaar te verwisselen omdat de luidsprekers voor telefoons meestal een hogere impedantie (elektrische weerstand) hebben.

Ontvangen van "http://nl.wikipedia.org/wiki/Headset"