Ik krijg bij S5 alleen de optie telefoongeheugen te zien en niet Interne opslag?

Bij aansluiten op laptop zie ik alleen de optie Telefoongeheugen. Echter deze raakt erg snel vol, en ben ik dus genoodzaakt om een sd kaart te gebruiken. Mijn bestanden moeten toch gewoon naar de interne opslag van de telefoon kunnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij sommige toestellen en -versies is het nodig dat je het externe geheugen handmatig beschikbaar stelt. Na het aansluiten trek je aan de notificatiebalk, waar je de optie ‘USB Aangesloten’ te zien krijgt. Tik je daarop, dan zie je een scherm met de opties ‘Koppelen’ of ‘Niet koppelen’. Koppelen is een term die veel mensen beter kennen als ‘mounten’. Wil je bestanden tussen je computer en je telefoon kopiëren, kies dan voor het koppelen. Je geheugenkaartje verschijnt nu als een opslagruimte op je computer. Je kunt er vervolgens bestanden naartoe kopiëren of eraf halen. Ben je klaar, vergeet dan niet om de koppeling weer af te sluiten. Dit doe je door weer aan de notificatiebalk te trekken en daarna ‘Uitschakelen’ te klikken. Bij de nieuwere toestellen (voornamelijk Samsung) wordt de externe opslag automatisch gemount. Je kunt dan de notificatiebalk naar beneden trekken en drukken op Gekoppeld als media-apparaat/camera. Je komt dan in een venster waar je kunt selecteren hoe je het apparaat wilt koppelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100