Ik krijg bij S5 alleen de optie telefoongeheugen te zien en niet Interne opslag?

Bij aansluiten op laptop zie ik alleen de optie Telefoongeheugen. Echter deze raakt erg snel vol, en ben ik dus genoodzaakt om een sd kaart te gebruiken. Mijn bestanden moeten toch gewoon naar de interne opslag van de telefoon kunnen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Bij sommige toestellen en -versies is het nodig dat je het externe geheugen handmatig beschikbaar stelt. Na het aansluiten trek je aan de notificatiebalk, waar je de optie ‘USB Aangesloten’ te zien krijgt. Tik je daarop, dan zie je een scherm met de opties ‘Koppelen’ of ‘Niet koppelen’. Koppelen is een term die veel mensen beter kennen als ‘mounten’. Wil je bestanden tussen je computer en je telefoon kopiëren, kies dan voor het koppelen.
Je geheugenkaartje verschijnt nu als een opslagruimte op je computer. Je kunt er vervolgens bestanden naartoe kopiëren of eraf halen. Ben je klaar, vergeet dan niet om de koppeling weer af te sluiten. Dit doe je door weer aan de notificatiebalk te trekken en daarna ‘Uitschakelen’ te klikken.

Bij de nieuwere toestellen (voornamelijk Samsung) wordt de externe opslag automatisch gemount. Je kunt dan de notificatiebalk naar beneden trekken en drukken op Gekoppeld als media-apparaat/camera. Je komt dan in een venster waar je kunt selecteren hoe je het apparaat wilt koppelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Beste Willem
Dank voor je antwoord, maar dta is niet helemaal wat ik bedoel. Als ik mijn telefoon op de laptop aansluit, wordt alleen de telefoongeheugen aangeven van 1.32 GB. Dit terwijl interne opslag van het toestel 15,27 GB is. Het betreft dus niet externe opslag maar gewoon het geheugen van het toestel. Opslaan op interne opslag van het toestel is nie mogelijk, althans die optie krijg ik niet te zien. Weet iemand hoe of wat?
Alvast bedankt.