Wat betekent simlock nou eigenlijk, en wat is het voordeel om 2ehands een simlockvrije te kopen?

Ik heb het op internet opgezocht, maar krijg allemaal moeilijke termen dus ik zoek iemand die gemakkelijk en snel de voor en nadelen kan opnoemen van een telefoon met simlock, en een simlockvrije.

Mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Simlock houdt in, dat je maar met 1 provider op die telefoon kan bellen (bijvoorbeeld KPN). Dus als je vodafone hebt, kan je die telefoon dus niet gebruiken. Als je een simkaart met KPN hebt, is dat geen probleem. Maar andere providers kun je niet gebruiken.

Daarom is een simlock vrije telefoon vaak beter. Daar kun je de simkaarten van alle providers in doen en mee bellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plusje, geheel correct.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke dus als ik een iphone ga kopen, 2ehands die simlock vrij is, kan ik elk kaartje er in doen? Bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja. Simlock vrij kun je alle kaartjes in doen. Is het toestel niet simlock vrij, dan kun je er alleen het simkaartje van de desbetreffende provider gebruiken.
Die simlock heeft te maken met het stunten bij het aanbieden van contracten.
Stel dat maatschappij AAA een abonnement aanbiedt tegen een normale prijs, met gratis, of relatief goedkoop, een mooi mobieltje. Maatschappij BBB heeft goedkopere abonnementen, maar zonder dat telefoontje.

Als prijsbewuste consument denk jij: "Ik begin met AAA en een goedkoop mobieltje en na afloop van m'n abonnement stap ik over naar BBB met een goedkoop abonnement".
Dat wordt door AAA ontmoedigd, want je telefoontje doet het niet bij BBB. Je moet dan (vaak tegen betaling) eerst die simlock laten verwijderen.
Dat geeft AAA de kans om je nog over te halen bij hun te blijven.

De prijs van een simlock vrij mobieltje is dus de échte prijs, zonder kortingen. Met kwaliteit van het mobieltje heeft het niets te maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ik heb het over een prepaid telefoontje, geen abonnement. Toch bedankt
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat stond niet in je vraag, maar dat maakt ook niet veel uit. Verander "abonnement" in "prijs per minuut" en het verhaal blijft hetzelfde.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Alleen Gesp, volgens mij vervalt de simlock na 1 jaar. Dit is verplicht.