Waarom is er nog geen GSM die ook de gewone telefoon vervangt binnen een bepaald gebied van je woonadres?

Ik bedoel dus een systeem, wat automatisch de gewone (draad)telefoon gesprekken doorgeeft in een straal van bv 100 meter rond je huis op je GSM zet zonder je een code moet intoetsen op je vaste toestel.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Je wilt dus dat de vaste lijnverbinding wordt doorgeschakeld naar je mobiele telefoon?
Wellicht kan dit als je een bluetooth huistelefoon hebt waardoor je (net als je carkit) het gesprek via je mobiel kunt gebruiken.

Er zijn overigens ook telefoons waar je een simkaart in kunt doen waardoor je deze dan gewoon als mobiele telefoon gebruikt ipv je standaard gsm.

Verder heeft T-mobile een service dat je rondom je huis goedkoper kunt bellen zie de link, maar dat is niet precies wat je bedoelt, maar misschien wel goed genoeg om overna te denken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kpn heeft deze service ook. Dat heet mobiel thuis.
Die zijn er wel, maar zijn niet echt populair. Met name Sagem en Siemens hebben met dit idee gespeeld. Het probleem is echter dat DECT telefoons vrij groot zijn. Een DECT die ook een sim gebruikt bleek niet mooi/klein genoeg.

De oplossing hierboven betreft een lokale GSM zender die je in huis plaatst. Hierdoor bel je uiteindelijk via de normale telefoonlijn als ik het goed heb waardoor het netwerk van T-Mobile minder belast wordt. In ruil betaal je dan minder.