Hoe kan je je mobiel koud houden in de auto voor een week met 30 graden ?

Ik ga op kamp en daarna op vakantie, op kamp mag ik geen mobiel meenemen dus die laat ik in de auto, daarom wil ik graag weten hoe ik mijn mobiel koud kan houden met 30 graden buiten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
jc54
9 jaar geleden
Buiten 30 graden, dan is het in de auto alleen "koud" als je constant de airco laat werken.......

Het beste antwoord

In je mobiel zitten allerlei (vloei)stoffen in afgesloten containertjes. Wanneer het erg warm word gaan die uitzetten en kunnen zij hun containertje kapot drukken.
Zo kan b.v. schade ontstaan aan je LCD scherm of kunnen b.v. condensatortjes of de accu stuk gaan.

Een auto die pal in de zon staat kan behoorlijk warm worden en je loopt inderdaad een serieus risico op schade.

De beste optie is om je mobiel gewoon thuis te laten. Je kunt hem toch de hele week niet gebruiken dus waarom zou je hem uberhaubt meenemen ?

Is dat niet mogelijk dan kun je het best beginnen met te zorgen dat de auto niet pal in de zon kan komen te staan. Zorg dus voor een plek met veel schaduw.

Verder kan je nog zorgen dat je mobiel voldoende geisoleerd is tegen de warmte die eventueel toch in de auto kan komen. Een goede isolator die bijna iedereen wel in huis heeft is een thermosfles. Daar kun je je mobieltje redelijk veilig in opbergen.

Heb je die niet, of is je mobiel te groot voor deze oplossing, dan zou je een doosje kunnen fabriceren van tempex, of met pur-schuim.
Bordensteker
9 jaar geleden
M.b.t. "waarom niet thuislaten": vraagsteller gaat aansluitend op vakantie (dus kennelijk zonder eerst nog thuis te komen), daarom is het thuislaten van de GSM geen optie.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
@Bordensteker
Daarom de diverse tips.
Overigens kun je ook prima vakantie vieren zonder mobieltje. Dus daarmee is thuis laten nog steeds een goede optie. :-)

Andere antwoorden (1)

Je hoeft hem niet echt koud te houden, zeker als je hem helemaal uitschakelt. Dat is sowieso aan te bevelen, de accu houdt het geen week vol. De beste plek is onder een van de stoelen of onderin de kofferruimte. Het handschoenenvak is minder geschikt omdat het daar via het dashboard nog best warm wordt.