Mijn zoon gaat met school naar Berlijn als hij daar een klasgenoot wil bellen die ook in Berlijn is moet hij dan ook de landcode voor het tel.nr zette

Landcode

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (4)

Ja, gewoon 0031 ervoor laten zetten. Ps. Zet het nummer van Pietje bijv. zo in de contactenlijst: 0031612345678
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Beter is het om er +31 voor te zetten. Niet in alle landen bel je met 00 naar het buitenland. Het kan bijvoorbeeld ook 99 zijn. Met de + in plaats van de 00 gaat het altijd goed.
Er zijn twee mogelijkheden.
Het meest waarschijnlijke denk ik is dat je bedoelt dat hij mobiel belt. In dat geval moet hij voor het nummer van zijn klasgenoot +31 zetten (dus gewoon voorprogrammeren op +31612345678).
Je belt nl. via nederland, dit is wel goed om rekening mee te houden ivm de kosten!!!

Andere mogelijkheid is dat hij vanuit Duitsland met een vast toestel naar zijn klasgenoot belt, dan ook weer 0031 ervoor draaien mits hij naar een mobieltje belt. Belt hij naar een andere vaste lijn dan is dit niet aan de orde...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Want de verbinding gaat via Nederland.
Als hij langer gaat zou de gehele groep ieder beter een een prepaid simkaart moeten kunnen kopen.
Dan bel je nationaal en niet internationaal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je gewoon alle contacten altijd met +31 (en niet 0031, want dat werkt niet overal) in je telefoon opslaat, werkt het altijd.

Indien ze beide met een NL abonnement/prepaid mobiel bellen, betaalt de een de kosten van Berlijn naar Nederland (internationaal gesprek!) en de ontvanger betaalt van NL naar Duitsland. Dat kan een dure bedoeling worden.

Als er veel gebeld gaat worden, kun je voor vrij weinig bij Lidl, Aldi en Co. redelijk goedkoop een Duits prepaid kaartje kopen en betalen ze onderling stukken minder. Of 'bellen' met een walky talky. Daarmee kom je 3-5 kilometer en kunnen ze gratis met elkaar babbelen.