Waarom is mijn Samsung Galaxy S5 niet helemaal waterdicht?

Ik heb vandaag een nieuwe Samsung Galaxy S5 gekocht. Ik heb het klepje op de achterkant goed dichtgeklikt. Daarna heb ik hem onderwater gedaan om te kijken of hij echt waterdicht was. Toen heb ik het klepje eraf gehaald. Ik zag dat er binnen het rubbertje waar geen water zou horen te komen wel water zat. Daarna probeerde ik het nog een keer en zat er opnieuw water waar het niet zou horen. Heeft iemand enig idee hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Samsung is prut.

Antwoorden (1)

Hoe lang heb je het toestel onder water gehouden? De IP67-certificering houdt in dat het toestel compleet stofvrij is en tot 30 minuten is onder te dompelen tot een maximale diepte van 1 meter, inclusief de hoogte van het toestel.

De exacte omschrijving van de 7 is overigens "Protected against the effects of immersion between 15cm and 1m". Strikt genomen houdt dat in dat het toestel prima tegen de effecten van water kan volgens in de eerste alinea genoemde voorwaarden, maar er wordt niets gezegd over het doorsijpelen van water. Waterbestendig is iets anders dan waterdicht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb hem in 50 cm diep water gehouden voor ongeveer 30 seconden, dus dat zou makkelijk goed moeten gaan. Ik heb ook een paar Youtube video's erover gekeken en daarin laten ze zien dat er geen water zit binnen het gebied van de rubbertjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk dat je terug moet gaan naar de winkel..