Ik heb een simkaart gevonden. Alleen weet ik de pin en de puk code niet. Kan ik het op een manier vinden?

Toegevoegd na 14 minuten:
oo en ik weet het nummer ook niet:)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

Vaak kan de provider de puk code voor je achterhalen. Als je je telefoonnummer niet meer weet, wat ik ook wel eens heb gehad, kun je contact opnemen met de provider. In mijn geval was dat Telfort. Zij vragen je om wat persoonlijke informatie om te verifiëren of het jouw simkaart is. Vervolgens geef je hen het simkaart nummer en ze zullen je je pukcode toesturen. Ik weet natuurlijk niet zeker of elke provider dit zo doet, maar je kan het altijd even navragen.

Dit werkt natuurlijk alleen als de simkaart op jouw naam staat (bijvoorbeeld bij een abonnement). Anders kan de provider niet controleren of jij wel of niet de rechtmatige eigenaar bent.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik lees net dat je provider T-mobile is. Neem dus even contact met ze op en leg je verhaal uit. Je zult dan vanzelf wel merken wat ze voor je kunnen betekenen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit geldt alleen als het je eigen simkaart is natuurlijk. Als je hem bijvoorbeeld op straat hebt gevonden kun je hem inderdaad beter naar de provider opsturen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In dat geval zal het lastig worden. Je zou het altijd kunnen proberen. Maar ik denk niet dat ze zomaar aan iedereen die gegevens gaan verstrekken.