Is vodafone verplicht te melden wanneer ik over mijn bundel ga?

Kreeg toenstraks een sms'je van vodafone dat ik 100 euro buiten mijn mobiele internet bundel ben dus hebben zij mijn internet stopgezet. Wist niet eens dat ik sowieso buiten mijn bundel zat. Heb 4 gb internet in de maand, en dacht dat het onmogelijk er was overheen te gaan. Heb wel gezien dat mijn mobiele data gebruik hoog was, maar wist niet dat ik er over heen gegaan was.

Hoor ik nou geen melding te hebben gehad zodat ik een goedkope extra bundel kon kopen (20 euro voor 4 gb) voordat ik naar hun dure data ging.

Dit is toch tegen de regels van de consumentenbond om niet tegen mij te zeggen dat ik buiten mijn bundel ben?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Matthijs

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het goed is is het niet verplicht, want je bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet met je bundel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik krijg een smsje van vodafone als ik 75% over mijn bundel heen ben. Weet niet of ik dit ooit heb aangezet of niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vorige maand had ik hetzelfde probleem, de rekening liep op tot 225 e. Ben direct gaan bellen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet wel de app van vf hebben. Daarop kun je zien of je buiten je bundel belt. Maar... De app doet het niet goed. Daarom werd het bedrag meer kwijtgescholden. Er waren wel heel wat telefoontjes voor nodig.
Vf raad ook. Aan deze app te downloaden: my datamaneger. Die geeft nauwkeurig aan wat en hoe je verbruikt. Succes!

Antwoorden (1)

je kunt zelf instellen op my vodafone dat ze waarschuwen bij .... euro eroverheen of dat je aan de grens zit
https://my.vodafone.nl/my_vodafone_inloggen?errormessage=&errorcode=