is er een app die anonieme beller beantwoord met voice bericht?

Vaak wordt ik gebeld door anonieme bellers, deels nutteloze reclame en "scams" en deels nuttige telefoontjes die ik niet had willen missen. Graag zou ik een antwoordt tekst ( voice) willen geven waarbij ik de beller attendeer dat anonieme telefoontjes niet worden beantwoordt.
nb ik zoek geen abonnement of service, maar gewoon software op mijn iPhone die een geluidsfragment afspeelt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een telemarketeer zal zich weinig aantrekken van zo'n geluidsfragment en blijven terugbellen. Het enige wat wel werkt tegen ongewenste reclame is registratie bij het "Bel-me-niet-register".
https://www.bel-me-niet.nl/
Heb ik zelf ook gedaan en heb nooit meer last van dergelijke telefoontjes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook bedrijven die jij wel wilt spreken en die standaard anoniem bellen zullen dit speciaal voor jou niet gaan veranderen. Dus ook dan heeft zo'n geluidsfragment weinig zin. Als ze je perse toch willen benaderen zullen ze in de meeste gevallen een brief sturen als je de telefoon niet beantwoord.

Antwoorden (1)

Op een standaard Iphone gaat je dat niet lukken. Als je je telefoon jailbreakt dan lukt dat wel (met bijv. de app Iblacklist). Bij Android telefoons zijn er wel apps die doen wat vraagt.
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
en hoe heten die android apps dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe die ook heten, het gaat niet helpen tegen het probleem van telemarketeers. Het enige wat daarbij helpt is je laten registreren bij het "Bel-me-niet" register.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat wil je zeggen? Dat die APPS niet bestaan, of dat ze niet goed werken?
ALS ze bestaan, zie ik niet in waarom ze niet zouden werken tegen telemarketeers, aangezien die altijd anoniem bellen.