Hi geeft vele lagere snelheden dan 64kb na overschrijden van internetbubdel?

Ik heb een abbo bij Hi met onbeperkt internet. 1gb heb ik 4G snelheid, als ik meer gebruikt wordt de snelheid verlaagd naar 64kb. Echter verlagen zij de snelheid nog veel meer. Ik heb op mijn telefoon namelijk een framework draaien dat realtime de internet verbinding en snelheid weergeeft. Als ik zit te surfen, downloaden of muziek luisteren. Die snelheid komt nooit in de buurt van 64kb maar blijft daar ver onder, meestal rond de 12kb.
Mag dit zomaar? Of kan ik hier over klagen bij Hi?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
redhouse
10 jaar geleden
Klagen is onzin , het is een service van HI om te voorkomen dat je een hoge rekening krijgt als je boven je limiet komt.

Antwoorden (2)

als ze zeggen dat als je je internetbundel verbruikt hebt, dat je snelheid dan verlaagd word naar 64kb. en het daar niet eens bij in de buurt komt dan zou je daar inderdaad over kunnen klagen bij Hi.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die snelheid van 64kb is dan de maximaal haalbare snelheid. Dus als de maximale bandbreedte beschikbaar is, je verbinding met de mast 100% is, je telefoon optimaal werkt etc. etc. Oftewel, een snelheid die je vrijwel nooit haalt.

Wat is trouwens de snelheid die je haalt met je 4G verbinding? Is dat wel in de buurt van de 80-100% van de downloadsnelheid die je beloofd is in je contract? Of kom je daar ook maar rond de 20% uit?

Als ik zo tussen de regels door lees heb je regelmatig dat je bundel op is, geen goed idee om een grotere bundel te nemen? Of over te stappen naar een provider waar je extra data kunt kopen als je gewone bundel op is (Vodafone bv)?