Als ik op mijn telefoon het (mobiel) datagebruik aanzet, betaal ik dan alleen voor wat ik via internet bekijk / doe, of kost me dat heel de tijd geld?

Ik heb dat dus niet standaard aanstaan, waardoor whatsappjes enmail niet zonder vertraging aankomt, tot grote ergernis van sommigen... Ik heb een Xperia Z, mocht dat relevante informatie zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Het beste antwoord

Je telefoon gebruikt meer data! Al zeggen sommige van niet, maar iedereen vergeet wat er op de achtergrond wordt gedraaid. Mobiele netwerken uitzetten dus of verder gaan op wifi in huis als je alles aan wilt laten staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je gebruikt alleen data als je daadwerkelijk wat ontvangt of verzend. Zolang jij niet op websites gaat rondsurfen is er niet zoveel aan de hand.
Ik gebruik mijn data alleen voor email en whatsapp en heb aan een abonnement van 200Mb genoeg.
Let wel op dat je apps niet updaten via je databundel want dan kan het ineens hard gaan. Dit kan je echter instellen in je telefoon .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het hangt er ook vanaf voor welke apps jij toestemming geeft dat data mag ontvangen en versturen. Locatievoorzieningen verbruikt ook data!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er wordt constant gebruik gemaakt van het mobiele netwerk zolang je dit niet uit heb geschakeld per service (wat waarschijnlijk niet het geval is). Apps zoals Twitter, Google services zoals locatievoorzieningen en mail zullen constant proberen mails binnen te halen (te pushen). Er wordt dus wel degelijk data verbruikt zonder dat je iets doet, maar dit is wel een te verwaarlozen hoeveelheid.